Ria Kornet aan de slag bij slagwerkgroep St.Caecilia !

In een zoektocht naar een nieuw algemeen muzikaal leider heeft de slagwerkgroep van St.Caecilia Doornenburg direct al succes geboekt door de gewenste voorkeurskandidaat aan zich te binden. Na 8 jaar landelijk succes met vele hoogtepunten en ruim 50000 kilometer verder neemt men met groot respect afscheid van Henk Mennens, een topdirigent met een motiverende muzikale ‘drive’ en grenzeloos plichtsbesef. Het was dezelfde Mennens die een adviserende rol speelde bij het vastleggen van de eerste vrouwelijke dirigent in de geschiedenis van de zesvoudige landskampioen uit Doornenburg. Vanaf het nieuwe seizoen zal Ria Kornet uit Tiel het spraakmakende vlaggenschip van de Doornenburgse vereniging gaan aansturen.

“Na de profielschets en zoektocht kwamen we al snel uit bij Ria” aldus Theo Rutten namens de slagwerkgroep. “We kennen haar capaciteiten en die past juist nu perfect bij onze doelstellingen. Daarbij heeft ze met een vice-kampioenschap op het Wereldmuziekconcours en landstitels op haar palmares al een behoorlijke staat van dienst. Het contact was al snel gelegd en met haar enthousiasme en ideeën beloofd de identiteit van de Doornenburgse slagwerkers te zijn gewaarborgd. Henk Mennens heeft hier ongelooflijk fraai werk geleverd en voor de toekomst een mooi perspectief neergelegd waarmee Ria prima verder kan”.

Het afscheidsconcert zal op zondag 26 september om 16.00 uur worden gehouden. Tijdens een kort maar spectaculair muzikaal programma zal Henk Mennens zijn dirigeerstok overhandigen aan Ria Kornet die vervolgens publiekelijk zal worden voorgesteld.