St. Caecilia Proms 2011

In 2011 bestaat de harmonie 95 jaar. En geheel in de traditie van de laatste drie lustrums zal ook in 2011 weer een St. Caecilia Proms concert worden georganiseerd. Een half jaar geleden zijn de eerste stappen richting dit concert gezet. En momenteel kunnen we de eerste feiten rondom dit concert melden.

Het St. Caecilia Proms concert zal plaatsvinden op zaterdag 2 juli 2011. De vorige drie edities van het concert vonden plaats op het binnenterrein van het kasteel. Voor de vierde editie van het concert is besloten iets nieuws te proberen. Het concert zal daarom niet plaatsvinden op het binnenterrein van het kasteel, maar op het grasveld bij de speeltuin met het kasteel als prominent gebouw in de achtergrond. Het grasveld heeft een geheel eigen entourage en biedt nieuwe mogelijkheden m.b.t. de aankleding en invulling van het concert. Ondanks het feit dat het kasteel een schitterende locatie is, hebben we grote verwachtingen van de speeltuin als concertlocatie.

Momenteel wordt er hard gewerkt aan de muzikale invulling van het concert. Het is de bedoeling dit voor de zomer in beeld te hebben, zodat direct na de zomer kan worden gewerkt aan het repertoire.

In de aanloop naar het concert zal via de internetsite van de harmonie regelmatig nieuws over de Proms te vinden zijn.