Uitnodiging

De volgende uitnodiging is vandaag door het bestuur van de harmonie ontvangen:

Geacht bestuur,

De Nederlandse Kampioenswedstrijd Podiumorkesten vindt in 2010 voor de 5e maal plaats. De organisatie is in handen van de KNFM.

Het is ons een eer en genoegen u mede namens onze zusterorganisatie(s) uit te mogen nodigen deel te nemen aan de 5e Nederlandse Kampioenswedstrijd. Het kampioenschap staat open voor verenigingen die lid zijn van de 3 landelijke muziekorganisaties (KNFM, NFCM en FKM). Hierna verstrekken wij u informatie over de opzet van het kampioenschap en verzoeken wij u tevens op uw medewerking.

Op basis van het resultaat dat de slagwerkgroep heeft behaald tijdens het podiumconcours op 22 november j.l. is de groep uitgenodigd voor het Nederlands Kampioenschap. Het NK zal plaatsvinden op 27 februari 2010 in De Meerpaal te Dronten. Naast onze eigen slagwerkgroep zijn de volgende verenigingen ook uitgenodigd voor het kampioenschap (eredivisie – podium A):

• Muziekvereniging Sla-Ja-Slag uit Dieverbrug
  • De Peelklank uit IJsselstein
  • Kunst Na Arbeid uit Lunteren
  • Slagwerkgroep Jong Nederland uit Asten
  • Constantijn Huygens uit Appingedam
  • Wilhelmina uit Bedum
  • St. Caecilia uit Gendt

Naast onze eigen slagwerkgroep is dus ook de slagwerkgroep uit Gendt uitgenodigd voor het NK. Twee verenigingen uit de gemeente Lingewaard horen dus bij de top 8 van Nederland. Ongekend!

Het is (nog) niet bekend of Gendt op de uitnodiging in zal gaan, maar als ze gaan zal het zeker een mooie tweestrijd worden. Want naast de beste van NK gaat het dan ook om de beste van Lingewaard. Een goede motivatie voor beide groepen om tot het uiterste te gaan. Succes allemaal met de voorbereiding!