Onderscheiding voor succesvolle slagwerkgroep!

Het ovationele applaus dat de slagwerkgroep va St.Caecilia ten deel viel bleek zondag 22 november jl. een opstap naar een fantastisch eindresultaat. Ofschoon in de Rodahal akoestische problemen een invloed hadden gehad op het de algehele klankverhouding, werd de hoge moeilijkheidsgraad en technische uitvoering uitzonderlijk gewaardeerd met een puntentotaal van 92,33. Hiermee voegen de dertig spelers weer een onderscheiding toe aan de rijke Doornenburgse slagwerkhistorie en zal het worden uitgenodigd om deel te nemen aan het Nederlands Kampioenschap op 27 februari 2010 in theater “De Meerpaal”te Dronten.

“Een prima eindresultaat, we kunnen terugblikken op een fantastisch jaar”, aldus een zichtbaar tevreden Henk Mennens. “Een groot compliment verdienen zeker de 9 nieuwe spelers, die zich werkelijk probleemloos en met aanvullend enthousiasme hebben aangepast. Getuige de puntenwaardering hebben we de groep kwalitatief zeker op peil gehouden, een enorme voldoening voor alle mensen die hier hard voor hebben gewerkt”. Aansluitend waren het voorzitter Rob van de Sant en penningmeester Anja Rasing die namens het bestuur de slagwerkgroep feliciteerden.

Traditiegetrouw waren het de Doornenburgers die samen met de veiligheidsdienst dienst de lampen doofden in de Rodahal. Uitgezwaaid door Henk en Marleen werd een lange, maar feestelijke terugreis ingezet. De “baas” heeft hierna overigens wel de verassend nieuwe talenten gemist die later aan de “oc-piano” het gezelschap uitermate uitbundig tot in de kleinste uurtjes vermaakte…….dus ook over de zo bekende eenheid van het team en geweldige sfeer binnen de groep hoeft men geen zorgen te maken!

Namens de groep bedankte Theo Rutten de ‘crew’ die de groep veel werk tijdens de opbouw uit handen had genomen. Ook de inzet van saxofonist Hans Cornelissen en de aanwezigheid van meegereisde supporters werden zeer gewaardeerd, evenals Mathilde die zich te midden van de polonaise een weg moest banen door de uitbundige feestgangers……..

11 gedachten over “Onderscheiding voor succesvolle slagwerkgroep!”

1. Van harte gefeliciteerd met dit geweldige resultaat!!! Wat zat ik zondag te balen. Ik zou met dit supergezelschap mee reizen naar Kerkrade om hen aan te moedigen en natuurlijk om vervolgens mee te feesten, maar enkele (vermoedelijk van mijn 2 jarige zoon afkomstige) bacteriën dachten daar anders over.

En met name ben ik als lid van het jeugdbestuur natuurlijk uitermate trots op de deelnemende jeugdleden.

Op naar 27 februari!!!

2. Hallo slagwerkers
    Hartelijk gefeliciteerd met het behaalde resultaat,ik vind het helemaal geweldig.Jammer genoeg kon ik door die rare griep niet mee,en zo te horen heb ik wel wat gemist,zowel in kerkrade als in het o.c.Helemaal super dat jullie weer naar het ned. kampioenschap mogen.Ook omdat dat voor Henk de laatste keer zal zijn na 40 jaar.Geniet van het succes.groetjes van:Thea Janssen v.d. Welk

3. Voor mij was het deze keer een thuiswedstrijd: een wedstrijd die in mijn geheugen gegrift staat! Het programma is van hoge kwaliteit, mag ik wel zeggen! De behaalde 92,33 waren dik verdiend en vormen een uitstekende basis voor verder succes(sen). Ik heb enorme bewondering voor de spelersgroep. Zowel de ‘kern’, als de 9 spelers die voor het eerst op het hoogste niveau werden beoordeeld zorgden voor dit uitstekende resultaat. De passie en het enthousiasme waarmee gemusiceerd werd, staat vanaf nu in de ‘dikke Van Daele’ onder het woord op z’n ‘Caeciliaans’ en is het kenmerk van de slagwerkgroep geworden. Geweldig om dit te mogen dirigeren.

4. 2009 geldt ondertussen als van de mooiste jaren in de toch al rijke St.Caecilia historie. De sfeervolle eensgezindheid, werklust en enorme passie voor het slagwerk stond weer als een huis. Er is hier keihard voor gewerkt,door ieder op zijn manier van jong (12) tot oud (62)! Fantastisch dat jullie de muzikale en artistieke ideën zo oppakken en uitvoeren! Het is daarom ook bijzonder prettig van dit alles deel uit te mogen maken. Bedankt alle 30!

5. Ook van mijn kant iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Het is mooi om te zien hoe zoveel voorbereiding, inzet en enthousiasme binnen zo’n hechte groep naar waarde is beloond, en terecht! Jullie mogen hier best heel trots op zijn!

6. Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!

Wanneer kunnen we de juryrapporten op het net verwachten?

7. Ik zie net op de site van de Peelklank dat zij afgelopen zaterdag met 90 punten het hoogst aantal punten hadden. Daarmee is Dronten dus zeker. Hartstikke mooi!!!

8. 1 Muziekvereniging Sla-Je-Slag Dieverbrug 95,09
    2 Slagwerkgroep St. Caecilia Doornenburg 92,33