Try out concert op 8 november in Doornenburg

De maand november wordt voor harmonie St. Caecilia uit Doornenburg een maand met muzikale hoogtepunten. Van Zaandam tot aan Kerkrade zal de muziek van St. Caecilia komende maand te horen zijn en het begint allemaal met een try-out concert op 8 november in het schuttersgebouw te Doornenburg.

Nadat het harmonieorkest in april 2008 Nederlands Kampioen marssectie is geworden, heeft het orkest zich als doel gesteld het concertwerk ook naar een hoger plan te tillen. De eerste stap hierin is het behalen van een goed resultaat tijdens de deelname aan het concertconcours op 14 november in Zaandam. Ruim een jaar repetitie inspanningen aan een tweetal concourswerken moeten leiden tot promotie naar een hogere divisie. Met het verplichte werk “Alvamar Overture” heeft het orkest een stuk uitgezocht dat behoort tot de hoogste klasse binnen het repertoire van het moderne harmonieorkest. “Land of the Legends” is het vrij werk dat zal worden gespeeld. Binnen dit muziekstuk wordt het publiek meegenomen in een fictieve wereld van legendes, sagen en sprookjes. Het programma van het orkest zal worden ingeluid met de mars Arromanches; één van de twee marsen waarmee het orkest in 2008 kampioen werd.

De 30 spelers van de slagwerkgroep o.l.v. Henk Mennens zullen op zondag 22 november in de vernieuwde Rodahal te Kerkrade deelnemen aan het podiumconcours. De zesvoudige landskampioen zal zich in de eredivisie proberen te kwalificeren voor het Nederlands Kampioenschap 2010. Tijdens het try-out concert zal het concoursprogramma met werken van Vincent Cox en Henk Mennens uit de concerttour “Actionality” worden gespeeld. Of dit half uur durend slagwerkspektakel voldoende is om volgend jaar mee te strijden om de titel? De slagwerkers zullen deze try-out zeer serieus nemen!

In de schaduw van de rijke slagwerkhistorie van St. Caecilia speelt ditmaal ook het jeugdslagwerk ensemble. Onder leiding van docent Arend-Jan van Straten zullen 13 talenten binnenkort ook een slagwerkfestival gaan bezoeken. Als voorbereiding wordt tijdens dit concert de eerste brutale stap gezet. Met populaire uitvoeringen van o.a. “Africa”-Toto en “Lion King”- Elton John zal de uitgebreide slagwerkuitrusting worden bespeeld.

Het try-out concert vindt op zondag 8 november plaats in het schuttersgebouw te Doornenburg. Het concert begint om 15:00 uur en de toegang is gratis.

1 gedachte over “Try out concert op 8 november in Doornenburg”

1. Toevallig kwamen we langs het schuttersgebouw in Doornenburg om 14.45 op 8 november. Het inspelen van de slagwerkgroep was buiten duidelijk te horen en deed mijn haren rijzen. Ik ben zelf lid van slagwerkgroep Concordia Berghem en samba percussiegroep Dale Cana Oss. Ik weet van wanten. Ned kampioen geweest en winnaar “Gerard Boedijn” penning. Maar mijn oren spitsen zich tijdens het inspelen. Prima paukenist en het uitrollen van pannekoek tot roffel was subliem en superstrak. Wat jammer dat we niet binnengekomen zijn. Misschien tot ziens in Kerkrade? In ieder geval veel succes toegewenst. Groeten

Reacties zijn gesloten.