Vakantie nieuws van “De Doornenburger”

Volgend jaar bestaat onze  harmonie precies HONDERD JAAR. Wist u vast al wel, want we horen het bijna wekelijks roeptoeteren via social media.

Minder bekend is misschien dat de jeugdslagwerkers van St. Caecilia enkele maanden geleden zijn samengevoegd tot één groep om zich – onder de deskundige leiding van docent Arend-Jan van Straten – verder te gaan ontwikkelen.

slagwerk2Daarbij kunnen ze kiezen tussen ongestemde of melodische slagwerkinstrumenten. De superjonge groep ieniemienies vormt een kweekvijver van de Doornenburgse muziekmakerTs om later in te kunnen stromen bij de grote slagwerkgroep uit ons durpke.

En nu dan het mooiste nieuws: vanaf het volgende seizoen zullen de kikkertjes uit die kweekvijver voor het eerst in de vernieuwde samenstelling enkele concerten gaan geven.

Locaties zijn nog niet bekend maar er wordt gefluisterd dat Carré, Ziggodome en de Arena op de Bucketlist staan. Ook de datums zijn nog niet bekend dus de spanning blijft er nog ekkes in.

Duidelijk is wel dat de slagwerkopleiding van St. Caecilia al heel veel jong talent heeft laten doorgroeien naar de top van Nederland! En dan staan ze nog helegaar nie op één van die prachtige ansichtkaarten!