2015 voortvarend van start !

Johan Otters wint 5e Kapelaan Walters Trofee

harmonie_receptie4jan15

Jubilaris Alex Ubbink (25 jaar lid) en Johan Otters, Winnaar 5e Kapelaan Walters Trofee, samen met partners.
(foto Marcel Janssen)

“Een bijzonder fijn lid, waar je werkelijk altijd een beroep op kan doen”, zo kwalificeerde voorzitter Rob van de Sant winnaar Johan Otters van de Kapelaan Walter Trofee 2015.

De oud-voorzitter en actief baritonblazer had halverwege de onthulling zelf al in de gaten dat hem de jaarlijkse prijs ten deel zou vallen en nam een voorschot door alvast klaar te gaan staan voor de uitreiking. Dit tot grote hilariteit van alle aanwezigen, die keuze van de benoemingscommissie bestaande uit Bud Joosten, Theo Rutten en Rob van de Sant wel konden waarderen. Uit handen van beschermheer Leonard van Nispen tot Pannerden ontving Johan de 5e verenigingsprijs aan het eind van een drukbezochte nieuwjaarsreceptie van St.Caecilia. Naast de vele belangstellenden waren ook erelid Stef Hendriks, wethouder Helga Witjes en het koningspaar Erik en Carla Feijen aanwezig.

Ook neemt St.Caecilia tijdens de bijeenkomst tijd voor het huldigen van jubilarissen. Zo ontving secretaris Alex Ubbink de zilveren KNMO speld met oorkonde voor zijn 25 jarig lidmaatschap. Naast deze feestelijkheden werd vooruitgekeken naar het 100-jarig jubileum in 2016. Namens het instrumentenfonds gaf Bud Joosten het startsein door 4 nieuwe uniformen aan te bieden. De huidige uniformen dateren uit 1977 en St.Caecilia heeft voor vernieuwing al meerdere jaren financiële ruimte gecreëerd. Om alle actieve leden te voorzien is er nog een goede eindspurt nodig. Het initiatief hierin is genomen door de nabestaande familieleden van Wim en Lies van de Sant, die uit naam van overleden ouders de diepgewortelde vereniging één uniform aanboden.

Behalve huldigingen en deze mooie giften nam voorzitter Rob van de Sant, naast een gezamenlijke toost op het nieuwe jaar, ook tijd om even terug te blikken op het afgelopen jaar. Op gepaste en emotionele wijze werd er stilgestaan bij het verlies van personen die zeer betrokken waren bij St.Caecilia. Het jeugdbestuur kreeg de mogelijkheid om de activiteiten en plannen van jeugdafdeling te presenteren.

De nieuwjaarsbijeenkomst werd muzikaal opgeluisterd door de slagwerkgroep o.l.v. Casper Traa en het harmonieorkest o.l.v. Emile Stoffels. Het jaar 2015 is ook muzikaal van start gegaan en St.Caecilia gaat zich opmaken voor een groots jubileumjaar in het kader van het 100 jarig bestaan in 2016 !