Slagwerkgroep mist titel, Appingedam Nederlands Kampioen

Het is de slagwerkgroep  van St.Caecilia niet gelukt om in de hoogste divisie het algemeen Nederlands Kampioenschap voor slagwerkensembles voor de 7e keer naar Doornenburg te halen.  In een zware concurrentiestrijd waarbij de absolute top van Nederland aanwezig was prolongeerde Appingedam het kampioenschap. “Een zeer terechte winnaar” aldus Theo Rutten in een eerste reactie. “We kregen door akoestische demping het niet voor elkaar om de sfeer die voor dit werk bepalend is, overdonderend  ‘de zaal in’ te krijgen. Voor ons geldt dat we met 91,6 punten weer terug zijn aan de absolute top van Nederland. We komen vanuit een diep dal en zijn vorig jaar onder leiding van Casper Traa begonnen aan een indrukwekkende come-back. Dit NK was een extraatje na het eerste fraaie concoursresultaat vorig jaar. Het meerjarenproject dat is uitgezet verloopt zeer voortvarend, men gaat komende jaren zeker weer rekening met ons houden. Alle ‘credits’ van ons gaan overigens naar de verdiende winnaar Appingedam die ook groepen uit Ommen en Delfzijl achter zich liet”.

De slagwerkers werden tijdens het NK vocaal ondersteund door het gemengde koor van de Burchtsanghers. “Dit deden zij voortreffelijk, we zijn alle leden van dit koor heel dankbaar voor de geweldige sfeervolle samenwerking in de afgelopen maanden”. Het was dan ook tot diep in de nacht een groot feest bij thuiskomst.

De slagwerkers gaan zich nu richten op voortzetting en uitbreiding van het programma. In het najaar zullen de eerste uitvoeringen hiervan getest gaan worden. “Een componist heeft voor ons een mooie uitdaging klaarliggen en  daar gaan we samen met Casper vol vertrouwen aan beginnen”.