Doornenburg volledig plat na try-out slagwerkuitvoering “The Big Earthquake”

De eerste test zit erop! In een volledig afgeladen St.Martinuskerk vond  zondag 3 november jl. de try-out plaats door de Slagwerkgroep van St.Caecilia voor de adembenemende uitvoering van “The Big Earthquake”  van componist Vincent Cox.  Tijdens de uitvoering wordt de groep begeleid door het gemengde koor van de Burchtsanghers onder leiding van Jarno Scholten. Het try-out programma werd geopend door het B-slagwerkensemble van Arend-Jan van Straten. De vele bezoekers werden volledig  geïmponeerd door de passie en beleving van deze grootse slagwerkvertolking  en werden na afloop uitgenodigd om ‘feedback’ te geven over deze eerste test.

De spelers van Casper Traa maken zich nu  op voor een spannend muzikaal treffen op zaterdag 7 december tijdens het podiumconcours te Etten-leur. Meer informatie volgt binnenkort.

Een afgeladen St.Martinuskerk beleefde een adembenemende uitvoering  van Slagwerkgroep St.Caecilia onder leiding van dirigent  Casper Traa

2 gedachten over “Doornenburg volledig plat na try-out slagwerkuitvoering “The Big Earthquake””

1. Goed avond slagwerkgroep.
    Het was wederom indrukwekkend deze uitvoering,
    helemaal top.
    De burgtsanghers zijn een goede aanvulling in het geheel.
    Misschien als tip te gebruiken?? aangekomen bij de aardbeving zou het koor angstkreten kunnen laten horen om het gevoel van de ramp te benadrukken.
    Heel veel succes.
    Met vriendelijke groet Piet

2. Beste slagwerkers,

Op zondag 03 november heb ik genoten van jullie optreden. Wat mij vooral opviel was de bezieling waarmee Casper Traa het ensemble dirigeerde. Vooral de combinatie tussen zware pauken en zeer subtiele slagwerkinstrumentjes waren subliem. Hoewel de compositie nog wel enige subtiele aanpassingen kan gebruiken kwam het thema goed tot z’n recht. Ik weet niet of de kerk geschikt is als het ultieme gebouw om dit soort complexe slagwerkstukken goed tot z’n recht te laten komen. Het geluid wordt namelijk bij een groot volume een klont geluid, waardoor je de verschillende instrumenten niet meer kan onderscheiden. Desondanks was het boeiend, aangenaam en plezierig om naar te luisteren. Ik wens jullie verder heel veel succes. Muzikale groet, Jurrian Anders.

Reacties zijn gesloten.