Historisch resultaat

Nooit eerder behaalde het harmonieorkest meer punten dan gisteren tijdens hun deelname aan het marsconcours in Schiedam. De jury beoordeelde de prestatie van het orkest met een gemiddeld cijfer van 90,09. “Na ons optreden was ik helemaal niet zeker van onze prestatie. Ik vond dat we veel kleine foutjes maakten.”, zegt trompettist Bert van Deelen. “Ik was daarom ook enorm verrast toen ik ons resultaat hoorde.”

Het resultaat van het orkest werd begeleid met een drietal jury rapport met lovende kritieken. “Heerlijk om een harmonieorkest te horen.”, “Prima tempo”, “Mooie klank” zijn enkele citaten hieruit. Naast het hoge cijfer en de eerste prijs ontving het orkest ook een rood-wit-blauwe wimpel en de “lof van de jury”.

Bij terugkomst van het orkest in Doornenburg werd het orkest binnengehaald met een serenade van de slagwerkgroep van de vereniging. Voorzitter Rob van de Sant loofde alle deelnemers aan het concours. Speciale dank werd uitgesproken richting dirigent Emile Stoffels en tambour-maître Ben Balk voor het fantastische werk dat zij hebben geleverd in de voorbereiding naar het concours en tijdens de wedstrijd zelf. Ook de “Doornenburgse crew”, assistent tambour-maître Rieske Balk en alle deelnemende muzikanten werden met lof overgoten.

Het resultaat zorgde voor een groot feest binnen de club. Er wordt gezonden, gesprongen, gedanst en gedronken. En het bleef nog lang onrustig …

8 gedachten over “Historisch resultaat”

1. Beste muzikanten en dirigent Emile. Van harte gefeliciteerd met dit geweldige resultaat! Een zeer muzikaal en gedisciplineerde uitvoering met veel jeugdspelers zorgden voor deze unieke prestatie van 90,7 punten met onderscheiding.
    Op naar een succesvol muzikale toekomst! Collega’s van de slagwerkgroep St.Caecilia Doornenburg

2. Beste muzikanten, instructie en crew,

Hartelijk gefeliciteerd met het mooie resultaat. Ik heb genoten van jullie zeer muzikale uitvoering!

Hartelijke groet,
    Barry van der Meer
    (bassist Rijnmondband, Schiedam)

3. Hieronder een korte beoordeling van http://www.korpsmuziek.nl:

Harmonie St. Ceacilia uit Doornenburg is de volgende deelnemer en komen uit in de 1e divisie hafabra korpsen. Een mooie bezetting. Als concerterend nummer spelen zij Arsenal van J.van der Roost. Mooie harmonie uitvoering van dit stuk compleet met pauken. Marcherend spelen zij March of the Herald Keurig aangemarcheerd en de rijen blijven diagonaal netjes gericht na de twee engelse counters. Richtingen blijven gedurende mars goed en de muzikale uitvoering is keurig te noemen.

Zeer aangenaam optreden.

4. Na dagen van genieten wil ik alle leden bedanken voor de discipline die jullie in Schiedam op de mat hebben neergelegd. Ik voel het als een eer om met zo’n orkest te mogen werken. Ik heb tijdens de instructies alle medewerking van jullie ontvangen en de samenwerking met Emile is ook top. Wat een dirigent, mede door zijn muzikale kwaliteiten hebben we dit resultaat bereikt. Doornenburg staat nu toch helemaal op de kaart met een harmonie en een slagwerkgroep van top klasse. shapo

5. Allemaal van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Ik heb het filmpje gezien en het zag er zeer strak uit en natuurlijk waren de concertstukken ook aangenaam om naar te luisteren. Waar een klein dorp groot in kan zijn!

Reacties zijn gesloten.