Harmonieorkest naar Schiedam

Op 3 november a.s. zal harmonie St. Caecilia uit Doornenburg deelnemen aan het marsconcours in Schiedam. Dit is de eerste deelname van het orkest aan een marsconcours na het behalen van het Nederlands Kampioenschap in april 2008. Het orkest komt hierbij uit in de landelijk hoogste divisie.

De concurrentie voor de hoogste prijs is tijdens het concours groot. Vele toporkesten nemen deel aan de wedstrijd, zoals de koninklijke muziekvereniging uit Saasveld, Drum- en Showband Adest Musica uit Sassenheim en St. Jeanne d’Arc uit Noordwijkerhout. “Volgend jaar vindt in Kerkrade het Wereld Muziek Concours plaats. Dit concours wordt eens in de vier jaar georganiseerd en wordt internationaal erkend als het belangrijkste internationale festival voor blaasmuziek.”, aldus Emile Stoffels, dirigent van het orkest. “Voor veel orkesten is het marsconcours in Schiedam een goede test voor hun deelname aan het WMC in 2013.”

Het harmonieorkest uit Doornenburg zal niet deelnemen aan het WMC. Desondanks heeft het orkest een naam hoog te houden binnen de nationale mars wereld en willen de leden van de harmonie gaan voor een eerste prijs. Om dit te bereiken is het orkest al weken in voorbereiding. Door het ontbreken van een goede, beschikbare repetitieruimte in de gemeente Lingewaard wordt hiervoor tweemaal in de week naar Arnhem of Heteren gereisd waar de marsexcercitie plaatsvindt in een oude fabriekshal en een sportzaal.

De generale repetitie van het orkest zal plaatsvinden op 2 november in sporthal Het Binnenveld, Flessestraat 54 in Heteren. Alle geïnteresseerden zijn daar vanaf 19:30 uur van harte welkom om het harmonieorkest in actie te zien tijdens deze generale repetitie. De starttijd van het orkest op de concoursdag in Schiedam is 15:30 uur.

1 gedachte over “Harmonieorkest naar Schiedam”

1. via deze weg wil ik jullie voor morgen heel veel succes wensen, zet m op, tot morgen 🙂

Reacties zijn gesloten.