Passiontocht

Op 23 en 24 maart a.s. organiseren harmonie St. Caecilia en koor Jekadee uit Doornenburg hun uitvoering van The Passion.

In navolging van de TV-versie van The Passion zal voorafgaand aan dit muziekevenement een rondgang – Passiontocht – door Doornenburg worden gehouden waarin een verlicht kruis wordt meegedragen. Het kruis zal gedragen worden door vertegenwoordigers van verschillende Doornenburgse verenigingen zoals o.a. het Herenkoor, de Burghtsanghers, Schutterij Gijsbrecht van Aemstel, Mixed Moves en het Oranjecomité. De slagwerkgroep van Harmonie St. Caecilia Doornenburg zal voor de muzikale omlijsting zorgdragen.

Het thema van de rondgang is saamhorigheid / samenzijn. Iedereen kan gratis aan deze rondgang deelnemen en ook publiek is van harte welkom. Het verzoek aan de deelnemers is om een kaarsje of lichtje met een persoonlijke boodschap mee te dragen tijdens de rondgang.

De rondgang start om 19.00 uur vanaf het OC, deelnemers worden verzocht om 18.45 uur te verzamelen. De route loopt via de Blauwe Hoek langs de Merlijn naar de St. Martinuskerk en zal naar verwachting circa een half uur duren.

Bij verzorgingshuis “de Merlijn” wordt een tussenstop gemaakt waarbij de deelnemers de mogelijkheid hebben om hun kaarsje/ lichtje met boodschap te plaatsen in een kruis dat daar staat opgesteld. Ook zullen we daar even stilstaan bij het thema van de rondgang door het voorlezen van wat korte verhalen of gedichten.

De rondgang eindigt vervolgens in de orgelzaal van de St. Martinuskerk. De orgelzaal is vanaf 19.00 uur open en voorafgaand aan het muzikale optreden kan daar een kopje koffie genuttigd worden.

De “concertzaal” waar “The Passion” zal plaatsvinden gaat open nadat de rondgang is gearriveerd in de orgelzaal. Dit deel is alleen toegankelijk voor personen met een toegangsbewijs voor het Passion concert.