Wegen van harmonie en Jekadee kruisen tijdens The Passion

Het orkest van harmonie St. Caecilia Doornenburg en Jekadee zijn in voorbereiding voor een unieke samenwerking tijdens de uitvoering van The Passion op vrijdag 23 en zaterdag 24 maart.

Afgelopen maanden hebben orkest en Jekadee afzonderlijk gerepeteerd en zondag 21 januari was het moment suprême. Tijdens de eerste gezamenlijke repetitie moest blijken of de oorstrelende orkestarrangementen van dirigent Emile Stoffels en de meerstemmige koorarrangementen van dirigent Jarno Scholten met elkaar accordeerden.

Al heel snel werd duidelijk dat de puzzelstukjes in elkaar vielen en dat orkest, combo en koor gezamenlijk tot iets heel moois in staat zijn. Koor en orkest stimuleerden elkaar en tilden elkaar tot een hoog niveau, resulterend in spontaan applaus over en weer voor de geleverde muzikale prestaties. Deze eerste gezamenlijke repetitie was een mooie opmaat voor de komende weken waarin intensiteit van de samenwerking zal worden uitgebreid.

Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een muzikaal hoogstaande prestatie en daarmee de bezoekers een fantastische, onvergetelijke avond te bezorgen met deze geheel eigen versie van The Passion.

Blijkbaar hebben inwoners van Doornenburg en omstreken veel vertrouwen in deze muzikale samenwerking want de kaartverkoop, die 15 januari van start ging, heeft alle verwachtingen overtroffen. Er zijn slechts nog een beperkt aantal kaarten (€ 10,00) verkrijgbaar bij het Ontmoetingscentrum in Doornenburg. Dus haast is geboden indien u hierbij aanwezig wilt zijn.