Burgemeester Lingewaard beste maestro

Harmonie St. Caecilia uit Doornenburg kijkt met veel plezier en trots terug naar een zeer geslaagd muziekevenement. Op zaterdag 25 november streden zes maestro’s om de felbegeerde gouden dirigeerstok tijdens “Maestro van Doornenburg 2017”. De hooggespannen verwachtingen werden meer dan waargemaakt en zelfs overtroffen.

De grote zaal van het Ontmoetingscentrum in Doornenburg was omgetoverd tot een prachtige en sfeervolle concertlocatie mede mogelijk gemaakt door de fantastische inzet van Piet Oostendorp van Eastvillage TD. In een overvolle zaal werden de ruim 250 bezoekers van het concert welkom geheten door presentator Rick Bouwman, die de gehele avond op eigen, humoristische wijze aan elkaar praatte.

Alle zes deelnemende maestro’s hadden hun stinkende best gedaan om er zo goed mogelijk uit te zien. De aankondiging van het optreden van iedere maestro ging gepaard met een professioneel introductiefilmpje gemaakt door Omroep Lingewaard, waarna de maestro en het harmonieorkest hun uiterste deden het gekozen muziekstuk zo goed mogelijk uit te voeren.

Nadien Visch werd door de concertbezoekers gehuldigd met de publieksprijs. Burgemeester Marianne Schuurmans-Wijdeven kreeg van de deskundige vakjury de beste beoordeling en ontving hiervoor de gouden dirigeerstok.