Burgemeester maestro van Harmonie Doornenburg

marianne-schuurmansMet trots maakt harmonie St. Caecilia uit Doornenburg bekend dat burgemeester Marianne Schuurmans-Wijdeven als vijfde maestro zal deelnemen aan het muziekevenement “Maestro van Doornenburg 2017”. Zij zal tijdens deze avond strijden met Luuk Timmers, Geert Claasen, Nadien Visch, beschermheer Leonard van Nispen tot Pannerden en een zesde nog niet onthulde deelnemer om de begeerde gouden dirigeerstok.

“Als burgemeester van Lingewaard heb ik een warme band met alle kernen in de gemeente waaronder Doornenburg. Ik heb een zeer grote waardering voor de harmonie. Waar een kleine plaatst groots in kan zijn.”, geeft de burgemeester als toelichting op haar deelname. “Ik vind de maestro deelname spannend. Ik heb als burgemeester vaak een soort dirigenten rol, maar in het echt lijkt me het heel leuk of ik een orkest kan aansturen.”

De burgemeester heeft het nummer “Without you” van Harry Nilsson uitkozen om te dirigeren. “Dit is het mooiste nummer ooit.”, aldus de burgemeester. “Veel mensen kennen de uitvoering van Mariah Carey. Ik ben benieuwd hoe het arrangement van jullie dirigent Emile Stoffels wordt. Fantastisch als je een dirigent hebt die muziek schrijft.”

Zowel de muzikanten van het orkest als ook alle maestro’s hebben veel zin in het concert. De repetities zijn veelbelovend en ook de opzet van het evenement heeft het in zich om een avond met memorabele momenten te worden. Ook de burgemeester kijkt met veel plezier vooruit op haar deelname: “Ik heb geen ervaring met dirigeren, maar heb wel instrumenten bespeeld. Ben benieuwd of dat helpt. Ik heb er zin in!”

Het nagenoeg uitverkochte maestroconcert vindt plaats op zaterdag 25 november 2017 in het Ontmoetingscentrum in Doornenburg. De laatste nog beschikbare kaarten hiervoor zijn nog te koop bij Spar Witjes en het Ontmoetingscentrum.