Vlotconcert Bubbles and Boas en Harmonie Doornenburg

Op zondag 25 juni zullen “Bubbles and Boas” samen met Harmonie St. Caecilia uit Doornenburg een optreden verzorgen tijdens de Sonsbeek vlotconcerten 2017. Dit optreden is een vervolg op de succesvolle samenwerking tijdens het concert Sound of Liberty! dat op 9 april jl. plaatsvond in Doornenburg.

De vocale act “Bubbles and Boas” is een collectief van ervaren zangeressen. Kleurrijke dames die altijd met boa’s en een gulle lach op het podium staan. Zij bieden vocaal entertainment met muziek van The Pointer Sisters, Duke Ellington, Ray Charles en vele anderen. Het trio bestaande uit Miriam de Vroome, Caia Mangelsdorf en Janet Kooper heeft een zeer gevarieerd repertoire van swingende jazz, latin en mooie ballads tot soul en blues, gebracht met veel plezier en soms ‘met een knipoog’.

Harmonie St. Caecilia uit Doornenburg is opgericht in 1916 en vierde afgelopen jaar haar 100-jarig jubileum met vele succesvolle muzikale evenementen met als hoogtepunt het muzikaal feestweekend dat begin juli 2016 onder zomerse weersomstandigheden plaatsvond. Het orkest van de vereniging bestaat uit ongeveer 40 muzikanten die sinds 2004 onder leiding staan van dirigent Emile Stoffels. Het orkest heeft een reputatie hoog te houden voor wat betreft het spelen van marsmuziek. Decennia lang weten zij zich al met de marsmuziek te handhaven in de hoogste nationale divisie. Het hoogtepunt binnen de marsmuziek weet het orkest te bereiken op 26 april 2008 wanneer het tijdens het topconcours in Barneveld de Nederlandse titel in de wacht weet te slepen.

Tijdens het vlotconcert zullen “Bubbles and Boas” en de harmonie samen een mooi muziekprogramma ten gehore brengen waarbij o.a. een aantal nummer zullen worden vertolkt uit het succesvolle concert Sound of Liberty! Het vlotconcert begint om 12:00 uur.