The Pipes and Drums of the Royal British Legion

logo_thepipesanddrumsoftheroyalbritishlegion“The Pipes and Drums of the Royal British Legion, the Netherlands” is een doedelzakband uit Ede/Barneveld die veel (inter)nationale optredens verzorgt, maar vooral in de regio Arnhem/Ede actief is. Veel van deze optredens staan in verband met herdenkingen van de 2e wereldoorlog. Met een muzikale bijdrage én door het inzamelen van geld, wordt bijgedragen aan het levend houden van de herinneringen aan de grote oorlogen en met name aan de Britse bijdrage hieraan.

De belangrijkste jaarlijkse optredens vinden plaats rondom de Airborne herdenkingen in Arnhem/Ede. De band is de leading band tijdens het optreden van de Market Garden Massed Pipes and Drums op de John Frost brug in Arnhem. In dat weekend vindt ook de traditionele Airborne wedstrijd van Vitesse plaats; rondom deze wedstrijd verzorgt de band diverse optredens in en rondom het Vitesse stadion.

Tijdens het concert “Sound of Liberty!” op 9 april wordt de Pipes and Drums of the Royal British Legion, the Netherlands, vertegenwoordigd door Henk Meussen. Sinds 2009 is hij piper bij deze band. De opbrengst van optredens komen, conform de doelstelling van de band, ten goede aan ‘The poppy appeal’, een fonds van the Royal British Legion.

De Royal British Legion is een liefdadigheidsorganisatie in Groot-Brittannië die in 1921 opgericht als “stem” van oud militairen. De Legion geeft financiële, sociale en emotionele steun aan miljoenen (oud) militairen en hun naasten. Op dit moment ontvangen al bijna 10,5 miljoen mensen hulp van The Royal British Legion. Bovendien ontvangt de Legion ieder jaar duizenden telefoontjes met verzoeken om hulp.

The Royal British Legion zorgt ervoor, dat niet vergeten wordt wie hun leven heeft gegeven voor onze vrijheid. De Nederlandse afdeling van the Royal British Legion ondersteunt de overtocht voor veteranen en hun familieleden, en organiseert herdenkingen zoals bijvoorbeeld tijdens Remembrance day op de begraafplaats in Oosterbeek.

Meer weten over de moederorganisatie The Royal British Legion, bezoek dan hun website: www.britishlegion.org.uk

Entreekaarten voor “Sound of Liberty!” kosten EUR 7,50 en zijn te koop bij Spar Witjes en het Ontmoetingscentrum in Doornenburg en bij Bruna Viergever in Gendt.

thepipesanddrumsoftheroyalbritishlegion

thepipesanddrumsoftheroyalbritishlegion_arnhem-201666