Getalenteerd violiste treedt op met harmonie

Op zondag 9 april organiseert harmonie St. Caecilia uit Doornenburg “Sound of Liberty!”. Een muzikaal spektakel waarbij het vieren van vrijheid centraal staat. Voor de inhoud van dit evenement is de vereniging verschillende samenwerkingen aangegaan. Zo zal o.a. de historische kring haar inbreng hebben met verhalen en anekdotes rondom de bevrijdingsgeschiedenis van Doornenburg.

Voor de muzikale inhoud is o.a. samenwerking gezocht met stichting Talento Metissimo. Dit is een stichting die zich inzet voor talentontwikkeling in Bèta en Cultuur voor personen jong en oud. Eén van deze talenten is de 16-jarige altvioliste Ikira Gea Wortel.

De in Bemmel woonachtige Ikira begon op 4-jarige leeftijd met het spelen van viool. Al op 9-jarige leeftijd volgde zij lessen op verschillende conservatoria waarna ze overstapte naar de altviool. Ikira bespeelt een Roemeense altviool, die gebouwd is volgens haar eigen specificaties met een extra lange toets voor de hoge noten.

Ondanks haar jonge leeftijd heeft Ikira Gea Wortel al verschillende unieke optredens mogen geven waaronder een optreden voor HKH Prinses Beatrix tijdens de opening van De Rozet in Arnhem. Samen met harmonie St. Caecilia zal zij tijdens “Sound of Liberty!” de prachtige muziek uit de film Schindler’s list ten gehore brengen.

Entreekaarten voor “Sound of Liberty!” kosten EUR 7,50 en zijn te koop bij Spar Witjes en het Ontmoetingscentrum in Doornenburg en bij Bruna Viergever in Gendt.

ikira-gea-wortel