Slagwerkgroep Doornenburg start op 8 april in Gendt!

Gratis try-out concert voor Wereldmuziekconcours in Zaal Providentia !

fb_img_1489926838028De slagwerkgroep van St.Caecilia uit Doornenburg bereidt zich momenteel voor op het Wereldmuziekconcours dat komende zomer wordt gehouden in Kerkrade. Met ‘man en macht’ wordt er aan gewerkt om de 60 jarige slagwerkgroep op dit mondiale podium tijdens Nederlands grootste een gooi te doen naar de Wereldtitel in de First Division Percussion Ensembles. Hiervoor maakt men gebruik van intensieve trainingen gegevens door theatergroep Circle Percussion en is Eugene Fleuren uit Nijmegen bereid gevonden om naast componist Henk Mennens de groep op diverse wijze muzikaal technisch te ondersteunen. Algemeen muzikaal leider Casper Traa zal uiteindelijk door diverse try-out concerten de groep naar het Wereldmuziekconcours gaan leiden.
Voor de eerste officiële test van het slagwerkprogramma ‘Diamonds’ is gekozen voor Zaal Providentia in het naburige Gendt op zaterdag 8 april a.s. om 20.00 uur. In het zorgvuldig samengestelde programma zullen Hans Cornelissen (sopraansax) en de bandleden van ‘Remove Before Flight’ de slagwerkers uitgebreid gaan begeleiden. Aansluitend zal het Popkoor Beltrum voor een ontspannen en populair optreden geven waardoor er een zeer afwisselende en publiekvermakelijke try-out wordt gepresenteerd. De toegang is gratis!