Voorjaarsmuziek

Het voorjaar begint met prachtige gekleurde krokussen, fluitende vogels in de ochtend en met de muziek van harmonie St. Caecilia uit Doornenburg. De vereniging geeft op 31 maart a.s. een voorjaarsconcert in het Schuttersgebouw in Doornenburg.

Het jubileumjaar 2011 stond grotendeels in het teken van het groots opgezette Night of the Proms concert op 2 juli. Na afloop van dit concert is het harmonieorkest gestart met het instuderen van een volledig nieuw programma. Dit programma bestaat uit een verfrissende mix van verschillende muziekstijlen. Hierin is plaats voor concert- en concourswerk, marsmuziek en popklassiekers. Tijdens het concert zal het orkest een bloemlezing uit hun repertoire ten gehore brengen.

Ook de slagwerkgroep is sinds het aantreden van hun nieuwe instructrice Ria Kornet bezig met het instuderen van nieuw repertoire waarmee zij volgend jaar weer willen deelnemen aan verschillende wedstrijden. De slagwerkgroep bestaat uit een grote groep ervaren slagwerkers die al lange tijd meedraaien in de top van het nationale slagwerk. De laatste jaren is veel energie gestoken in het inpassen van een grote groep jeugdige slagwerkers. De inbreng van deze jeugd en de verfrissende muzikale inzichten van Ria Kornet zullen ook deze keer weer zorgen voor prachtig slagwerkspektakel.

De jeugdslagwerkgroep bestaat uit 13 slagwerkers die flink aan de weg timmeren. Het meest recente succes van de groep, die onder leiding staat van Arend-Jan van Straten, is de winst tijdens het groots opgezette jeugdfestival in Schoonhoven. De jury van het festival had veel waardering voor de moeilijkheidsgraad, techniek en het grote enthousiasme van de groep. Tijdens het voorjaarsconcert zal de jeugdslagwerkgroep een aantal stukken spelen van hun winnende programma.

Naast muziek zal er tijdens het voorjaarsconcert ook aandacht zijn voor dans in de vorm van twee optredens van de twirlsters. De twirlsters in de leeftijd van 6 tot 15 jaar zullen een show laten zien met een combinatie van ballet en moderne dans in combinatie met de baton. Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe aanwas voor onze twirlgroepen. Mocht uw dochter (of zoon) misschien interesse hierin hebben, kom dat zeker even kijken en/of neem contact op met de vereniging.

Het voorjaarsconcert begint op 31 maart om 20:00 uur en de toegang is gratis.