Grenzeloze liefde voor muziek

Op 6 november verwelkomt de Doornenburgse harmonie St. Caecilia de Koninklijke harmonie Ons Verlangen uit Beverst. Dat de Belgische harmonie naar Doornenburg komt is geen toeval. Aan de basis van deze bijzondere samenwerking ligt de relatie tussen twee muzikanten: Joeri Poppe, trompettist bij Ons Verlangen en Debbie Roelofs, klarinettiste bij St. Caecilia.

De twee muzikanten leerden elkaar 4,5 jaar geleden kennen in Bamberg, in het Zuid-Oosten van Duitsland. Beiden waren ze hier aanwezig voor een studieproject. Na enkele maanden sloeg de vonk over. De liefde voor muziek, in het bijzonder harmoniemuziek, vormde de eerste klik. Bij een harmonie spelen is niet alleen gezellig, het vergt ook veel discipline en inspanning. Er moet wekelijks gerepeteerd worden en natuurlijk ook thuis geoefend. Daarnaast wordt er gemarcheerd op straat, worden er concerten georganiseerd en serenades gegeven. Als je als koppel beiden de benodigde toewijding hebt, begrijp je elkaar beter en kun je nog meer genieten van een passie voor muziek die vele muzikanten drijft.

Het duurde niet lang voordat Joeri en Debbie elkaar voorstelden bij hun moederharmonie. Na beiden meermaals de harmonie van de ander te hebben versterkt tijdens concerten en evenementen, ontstond het idee om ook de harmonieën met elkaar in contact te brengen. Dit gebeurde in 2015, toen de Doornenburgse harmonie een uitstap maakte naar Hasselt en Beverst om te spelen op de jaarlijkse pinksterfeesten die de Belgische harmonie organiseert.

Op zondag 6 november is de uitwisseling compleet, dan komt de Belgische harmonie naar Doornenburg om een gezamelijk concert te geven met harmonie St. Caecilia. Om 14:30 kunt u beide orkesten afzonderlijk en in samenspel bewonderen in de St. Martinuskerk te Doornenburg. Kaarten kosten €5,- en zijn verkrijgbaar in de Spar en het ontmoetingscentrum te Doornenburg en in de Bruna in Gendt.

DebbieEnJoeri