Koninklijke harmonie België komt naar Doornenburg

De jubilerende harmonie is trots om op zondag 6 november de Koninklijke harmonie “Ons Verlangen” uit Beverst te mogen ontvangen. Gezamenlijk zullen beide verenigingen op die datum een concert verzorgen in de St. Martinuskerk te Doornenburg.

De vereniging uit België werd in 1910 opgericht als “fanfaresociëteit”. In plaats van een heiligennaam – wat destijds een gewoonte was – werd de naam “Ons Verlangen” aan de vereniging gegeven. Een verwijzing naar het verlangen van mensen om muziek te kunnen maken. De vereniging heeft in haar gehele geschiedenis veel leden gehad en stond nationaal en internationaal bekend als “de kolossale groep uit Beverst”.

In de jaren 50 en 60 zette de harmonie zich op de kaart in binnen- en buitenland door middel van tv-optredens en presentaties tijdens internationale voetbalwedstrijden. Ook werd in diezelfde periode de doedelzakband opgericht waardoor de vereniging sinds die tijd een unieke combinatie koestert van harmonie, slagwerkgroep en doedelzakspelers. In 2010 vierde de Belgische harmonie haar 100-jarig jubileum in 2010 op grootse wijze.

De kaartverkoop voor dit concert is inmiddels gestart. De kaarten kosten EUR 5,- en zijn te koop bij Spar Witjes en het Ontmoetingscentrum in Doornenburg of te bestellen via secretaris@harmoniedoornenburg.nl.

Doedelzakkenkorps Ons Verlangen Beverst