“The best of the Low Lands” op 6 november in Doornenburg

Op zondagmiddag 6 november vindt er onder de titel “The best of the Low Lands” een grensoverschrijdend muzikaal spektakel plaats met medewerking van harmonie St. Caecilia Doornenburg (NL) en de Koninklijke harmonie ´Ons Verlangen´ uit Beverst (België).

OnsVerlangenBeverst

Nadat het orkest van harmonie St. Caecilia Doornenburg tijdens het Pinksterweekend in 2015 een succesvol optreden in het Belgische Beverst heeft verzorgd, heeft deze muziekvereniging de toezegging gedaan om in 2016 een optreden in Doornenburg te zullen verzorgen. Op 6 november zal deze toezegging worden ingelost.

Het orkest van harmonie St. Caecilia Doornenburg opent het programma met met hoogtepunten van het uitermate succesvolle Promsconcert “A Century of Music”. Richard Sprokkereef, Leonie van Kuipers, Bert Selman & Belinda Viergever en Milou Joosten nemen, net als tijdens het Promsconcert, het vocale gedeelte voor hun rekening.

Na de pauze is het de beurt aan de Koninklijke harmonie “Ons verlangen”, een vereniging die in 2010 haar 100-jarig bestaan heeft gevierd. Met circa 100 leden is dit een imposante vereniging bestaande uit harmonieorkest en drumband. Zeer uniek is het doedelzakkenkorps dat eveneens deel uit maakt van deze vereniging. Ruim een uur lang zult U kunnen genieten van een zeer afwisselend programma waarbij de doedelzakband nog een bijzondere bijdrage zal leveren.

Het optreden op 6 november zal plaatsvinden in de St. Martinuskerk in Doornenburg en het programma begint om 14.30 uur. De kaartverkoop (€ 5,00) start begin september, kaarten zijn verkrijgbaar bij SPAR Witjes in Doornenburg en het Ontmoetingscentrum.