Jong slagwerk St.Caecilia zeer succesvol op groot podiumfestival

Tijdens een groots jeugdfestival heeft de jeugdslagwerkgroep van St. Caecilia een fraai resultaat geboekt. Onder leiding van docent Arend-Jan van Straten werd een groep uit jonge slagwerkers door de vereniging op pad gestuurd om ervaring met podiumoptreden op te doen. Tijdens het groot opgezette festival te Schoonhoven op zaterdag 4 februari j.l. scoorde de groep een totaal gemiddelde van 88 punten!

Veel jurywaarding was er voor de moeilijkheidsgraad, techniek en het grote enthousiasme dat de groep uitstraalde.  Met zestien maal een ‘9’ en viermaal een ‘8’ in het cijferrapport werd de 1e prijs met winnende trofee door de organisatie aan de Doornenburgers uitgereikt. Opmerkelijk was de beoordeling in de verslagen. Met “echt gaaf”, “het speelplezier druipt hier van het podium” en “talentvolle slagwerkeenheid waarvan echt genoten” gaven de critici hun mening. Bijzonder was ook de directe toelichting na het optreden, waarbij het Toto arangement van Arend-Jan veel lof oogstte.De composities die gespeeld werden waren ‘Technology’, ‘Child’s Anthem-Africa’ en ‘Tarzan’.

Met dit behaalde resultaat was de doelstelling ‘spelen met veel plezier en ervaring op doen’ door de jonge groep buitengewoon geslaagd.

De succesvolle groep bestaat uit:

Menno Selman, Harm van Driel, Hugo Janssen , Carmen Rutten, Willem Feijen, Wouter Derks, Peter van Megen,  Rick Janssen,  Jordi Rutten, Max Haandrikman,  Stan Fecken, Jannis Maters én (de jongste deelnemer) Lukas Verwaaijen.

Bij thuiskomst werden de slagwerkers feestelijk ontvangen en gefeliciteerd door de vereniging.