Doornenburgs Festijn wordt mega met 350 deelnemers

Tijdens het Doornenburgs Festijn op zondagmiddag 10 juli zal jong en oud zich prima kunnen vermaken. Het wordt een gezellig feest op het grasveld bij de speeltuin, waarbij meer dan 350 deelnemers garant staan voor zeer afwisselend programma bestaande uit zang, muziek en dans.

Wie treden er allemaal op?
De koren Jekadee, die speciaal voor deze middag onder leiding van een choreograaf een optreden hebben en de smartlappenkoren “Het Ploegje” en “Het Verzetje” en de Doornenburgse dansverenigingen “Mixed Moves” en ”Streetdance 2TheMax”.

Het Jeugd Play In orkest van de gemeente Lingewaard zal laten horen wat zij gezamenlijk kunnen spelen na een dag hard oefenen. Tijdens de muziekdag in mei hebben Leerlingen van basisschool de Doornick een speciaal voor hen geschreven lied met als thema 100 jaar Harmonie Doornenburg ingestudeerd.

Dweilorkest “De Deurdweilers”, derde tijdens de laatste Bemmelse Dweildag, zal u muzikaal vermaken met een spetterend optreden. De middag kent een bijzondere afsluiting waarbij “Alarmfase 3” muzikale ondersteuning zal leveren bij het optreden van de oud-Doornenburger Mike Pruijn. Deze middag wordt tussendoor van gezellige muziek voorzien door DJ Gudo.

Samengevat een heel gevarieerd programma, dit alles in een informele sfeer met hapjes, drankjes en ijs van Wijs. Voor de jeugd van de basisschool is er een ballonnenwedstrijd en voor de allerkleinste staat er een springkussen.

Het Festijn begint om 14.00 uur en zal om ongeveer 18.00 uur afgelopen zijn. Entree is gratis.