Harmonie organiseert festival

Harmonie St. Caecilia uit Doornenburg bestaat 100 jaar en zal dit groots gaan vieren in het weekend van 8, 9 en 10 juli met een muziekfestival voor jong en oud. Speciaal voor
dit evenement wordt er een festivalterrein ingericht op het grasveld naast de plaatselijke speeltuin, onder de rook van het kasteel.

Het weekend start op de vrijdagavond met een NIX18 dance party. De jongeren uit de gehele gemeente Lingewaard worden uitgenodigd om onder de stampende beats van de populaire DJ Deprado uit hun dak te gaan. De toegang tot dit feest is gratis. Tijdens deze avond zal er geen alcohol worden geschonken.

Onder de noemer “A Century of Music” wordt er op zaterdagavond een groots concert uitgevoerd in samenwerking met koor De Burchtsanghers uit Doornenburg, Popkoor2000 uit Bemmel en verschillende solisten en popmuzikanten. Na afloop van het concert zal er een afterparty plaatsvinden onder leiding van DJ Deprado. De voorverkoop voor dit concert zal op korte termijn starten. Meer informatie hierover zal bekend worden gemaakt via de verschillende media en de website van de harmonie.

De zondagmiddag wordt voor de eerste keer het Doornenburgs Festijn georganiseerd. Een gezellige muzikale middag voor het hele gezin. Optredens van ongeveer 350 deelnemers bestaande uit solisten, dweilorkesten, koren, dansgroepen, etc. uit de gehele regio zullen plaatsvinden op een Open Podium. Onder het genot van een hapje en een drankje en hopelijk mooi weer kan er heerlijk worden genoten van de optredens. Ook dit festijn zal gratis toegankelijk zijn.

IMG_20160507_143524IMG_20160507_144429

IMG_20160507_144447