Styles: unieke mix van muziek door Slagwerkgroep Doornenburg en Remove Before Flight!

RBF

Slagwerkgroep van St.Caecilia Doornenburg, die tot nu samenwerkte met diverse koren, solisten en dansgroepen heeft voor de nieuwe tour voor een opmerkelijke, maar tevens uitdagende combinatie gekozen. Remove Before Flight is een moderne, alternatieve rock band uit Arnhem / Nijmegen waarvan de muziek kan het best omschreven worden als dat men Led Zeppelin ontmoet, maar ook Jimi Hendrix en The Doors. Deze vijfmans band heeft na het debuut album `Extended Play onlangs gewerkt aan een nieuw album ´Light and Shade´ en verzorgde in korte tijd de voorprogramma´s van internationale topbands.

Een muzikale opdracht van de Doornenburgse slagwerkers aan componist Henk Mennens resulteerde in de combinatie van uitgebreid slagwerk ondersteund door de talentvolle muzikanten van Remove Before Flight. Deze opmerkelijke mix van muziekstijlen, getiteld ´Styles´, zal in premiére gaan op zaterdag 9 juli tijdens het grootse Proms concert dat in het feestweekend wordt gehouden i.v.m. het 100 jarig bestaan van St.Caecilia.

De compositie ´Styles´ is door Mennens opgedragen aan ´percussion members of St.Caecilia´ en gaat deel uitmaken van de nieuwe tour diverse spectaculaire slagwerkconcerten en mogelijk het wereldmuziekconcours in zoals die te volgen zijn op www.harmoniedoornenburg.nl.