Expositie heel januari te bezichtigen

Met veel enthousiasme is op zondag 3 januari de expositie ontvangen over 100 jaar harmonie St. Caecilia Doornenburg. De expositie werd aansluitend aan de jubileummis in de kerk geopend door beschermheer Leonard van Nispen tot Pannerden. De expositie vertelt het verhaal van de vereniging vanaf de oprichting in juli 1916 tot aan het heden.

Ruim 6000 foto’s zijn verzameld, waarvan een selectie is uitgestald in de expositie. De overige foto’s zijn gebundeld in boeken die onder het genot van een kopje koffie of thee kunnen worden bekeken in de zithoek. Verder is er ook videomateriaal te bekijken, oude uniformen, oude memorabilia en alle onderscheidingen die de vereniging heeft behaald tijdens de deelnames aan verschillende wedstrijden, festivals en concoursen.

De expositie is gesitueerd in het achterste gedeelte van de kerk in Doornenburg en is nog de gehele maand januari te bekijken op vrijdag van 18:00 – 20:00 uur, op zaterdag van 15:00 – 20:00 uur en op zondag van 11:00 – 17:00 uur. De toegang tot de expositie is gratis.

1963 St. Caecilia bij de ter waterlating