Weergaloos muziekspektakel in Doornenburg

Bijna twee jaar aan voorbereiding was noodzakelijk voor het feest dat afgelopen zaterdag – 2 juli – plaatsvond op het grasveld van de speeltuinvereniging in de Van Heekstraat in Doornenburg: Het Lalesse Night of the Proms concert van de 95-jarige harmonie St. Caecilia.

De ruim 800 bezoekers van het concert werden getrakteerd op muzikaal spektakel. Tijdens de openingtune en tevens het lijflied van de vereniging “Floris” werden de hoornisten geflankeerd door een viertal ridders afkomstig van het ridderfestijn dat in hetzelfde weekend werd georganiseerd bij het kasteel. Direct aansluitend werd het concert geopend met het nummer Tommy van The Who in combinatie met knallend confetti vuurwerk. Een spetterend begin van de avond met louter hoogtepunten.

Meezingers van Nick en Simon en Frans Duijts uitgevoerd door het koor De Burchtsanghers werden afgewisseld met popnummers als “I’ve got the music in me” uitgevoerd door Leonie van Kuipers en “Stil in mij” door 3xNIX. Milou Joosten – 16 jaar – rockte de pan uit met het nummer “Two sisters” van Fiction Plane en prachtig intiem was de vertolking van de Kane song “No surrender” door Bert Selman en Belinda Ketelear.

Na de pauze opende de slagwerkgroep van Doornenburg het programma met de achtergrond muziek van de Rabobank reclame, waarmee de bank werd bedankt voor haar sponsoring via de clubkas actie die eerder dit jaar heeft plaatsgevonden. Een van de hoogtepunten was zeker ook het duet van Vivian Selman en Mike Pruijn met het nummer “Zonder jou”. En met de scherpe teksten van cabarettrio de Non werden markante Doornenburgers weer eens in de schijnwerpers gezet.

Het einde van het concert werd vertolkt door alle deelnemers inclusief de twirlsters van de harmonie. Het nummer “The Voice” van John Farnham zorgde voor een kippevel moment bij alle bezoekers en deelnemers van het concert. Het concert ging naadloos over in een show van DJ Rob Pouwels, die er nog een geweldig feest van maakte tot in de late uurtjes.

Dit concert kon niet worden georganiseerd zonder de inzet van alle deelnemers en vrijwilligers, de financiële bijdrages van alle sponsoren en de komst van alle bezoekers. Harmonie St. Caecilia wil iedereen hiervoor van harte bedanken. Het was een eer om een dergelijk evenement te kunnen organiseren en wellicht tot over vijf jaar wanneer de verening haar 100-jarig jubileum zal vieren.

Voor, tijdens en na het concert zijn er foto’s en video opnamen gemaakt. Deze zullen binnenkort via deze website worden gepubliceerd. Houdt de site dus in de gaten!

6 gedachten over “Weergaloos muziekspektakel in Doornenburg”

1. Harmonie St. Caecilia! ik wil jullie feliciteren met het 95 jarig bestaan. Het was zaterdag een geweldige avond. Prachtige sfeer. Aan alles was gedacht. Al die vrijwilligers. Hopelijk word het 100 jarig bestaan net zo mooi. Ik kijk er naar uit.
    Zangeres van “De Burchtsanghers”

2. Harmonie St. Caecilia, het was een geweldige avond. We hebben genoten, super was de muziek en zang en wat een professionaliteit! Er is weer aangetoond waarom we trots zijn op de Harmonie en Doornenbug. Gefeliciteerd met jullie 95 jarig bestaan en jullie zijn weer van harte uitgenodigd om het 100 jarig bestaan op het speeltuinterrein te vieren.

3. Harmonie St.Caecilia, van harte gefeliciteerd met jullie 95-jarig bestaan! Op naar de 100!
    Onverwacht was ik toch aanwezig op dit geweldige concert. Was wel wennen zo aan de andere kant van het podium. Maar jullie mogen trots zijn op jezelf, het was allemaal geweldig. Ik heb genoten! Ik blijf van jullie houden, want oude liefde roest niet.
    Groetjes, Elles Claassen

4. Van harte proficiat met de grandioze proms. Wat was het een mooie avond voor Doornenburg en hun gasten. Alles was tot in de puntjes geregeld en op elkaar afgestemd. De muziek komt nog geregeld langs. We hebben er ook veel voor en van geleerd.
    Het was fijn om erbij te mogen zijn en hoop tot over vijf jaar. Zou het niet graag missen.
    Een Huissense Burchtsangher.

5. Wat was het een prachtige avond, geweldige optredens, zeer mooi programma.
    een feest om hieraan mee te mogen doen.
    Het was voor iedereen lang en veel reperteren maar het resultaat was geweldig en na afloop was het reuze gezellig.
    Complimenten voor de organisatie, het was prima geregeld en het zag er allemaal ontzettend mooi uit. dikke pluim.
    Over 5 jaar zijn wij er zeker weer bij.

Commentaar by geert en margriet joosten — 10 juli 2011

6. Na alle druktes en vakanties eindelijk tijd om te reageren,
    Ik vond het een fantastische belevenis om na zo’n 40 jaar weer eens mee te kunnen spelen. Ik heb echt genoten en wil iedereen bedanken voor de prettige samenwerking en goeie sfeer tijdens de repetities en uitvoering, de PROMS!!!! blijven doen,
    succes allemaal