Donateursactie 2023

Het afgelopen jaar heeft harmonie St. Caecilia uit Doornenburg gemerkt dat de interesse in het maken van muziek toeneemt. De muziekvereniging is zeer verheugd met deze toenemende belangstelling en doet haar uiterste best om zo goed mogelijk invulling te geven aan deze groeiende interesse. Het bespelen van een instrument geeft ontspanning. En het samenspelen in een orkest of slagwerkgroep geeft veel voldoening en is ook een mooie, sociale bezigheid.

De harmonie heeft nieuwe leden mogen verwelkomen, waarbij het niet alleen gaat om jonge mensen die een instrument willen leren bespelen, maar ook om leden die op oudere leeftijd graag nog muziek willen leren maken of hun oude hobby nieuw leven in willen blazen.

De vereniging heeft afgelopen jaar veel geïnvesteerd in haar opleidingstraject. Er zijn nieuwe opleiders geworven voor het geven van de lessen. Er is nieuw lesmateriaal aangeschaft in de vorm van boeken, stokken, rietjes, etc. En alle nieuwe leden hebben een instrument van de vereniging in bruikleen gekregen, waarbij ieder instrument voorafgaand een uitgebreide onderhoudsbeurt heeft gehad. Ook komend jaar hoopt de vereniging nog meer nieuwe leden te mogen ontvangen en zal hier weer verder in worden geïnvesteerd.

Om dit alles financieel mogelijk te maken, komen leden van de harmonie binnenkort weer langs bij de inwoners van Doornenburg voor de jaarlijkse donateursactie. Vanaf een vrijwillige bijdrage van EUR 5,- mag men zich donateur van de harmonie noemen. De harmonie wil alle donateurs bij voorbaat van harte bedanken voor hun steun.