Kapelaan Walters Trofee 2023 voor Hans Barten!

St.Caecilia huldigt 5 jubilarissen op een drukbezocht en sfeervolle nieuwjaarbijeenkomst

Winnaar 13e Kapelaan Walter Trofee 2023: Hans Barten met echtgenote Cora

Zondag 8 januari jl. is Doornenburg massaal uitgelopen naar de nieuwjaarsbijeenkomst van St.Caecilia. Nieuwsgierig kijkt men uit naar de persoon die zich op bijzondere wijze jarenlang vrijwillig heeft ingezet voor de vereniging en aan wie jaarlijks de Kapelaan Walters Trofee wordt uitgereikt.

Uit een groot aantal vrijwilligers koos onder luid applaus de beoordelingscommissie ditmaal voor Hans Barten, slagwerker van het orkest en door de commissie gewaardeerd als de ‘vader van het jeugdkamp’. Ruim 30 jaar is de winnaar actief voor diverse jeugdactiviteiten en groot inspirator van diverse jeugdacties zoals de oudijzer inzameling en oliebollenactie. Daarbij is hij altijd ‘achter de schermen’ aanwezig bij verenigingsactiviteiten, voornamelijk bij de horeca. Beschermheer Leonard van Nispen tot Pannerden overhandigde de bijzondere trofee aan een trotse muzikant!

De winnaar van deze 13e uitreiking zag voor zijn benoeming dat zijn dochter Imke gehuldigd werd voor haar 12,5 jarig lidmaatschap. Ook slagwerkers Wouter Derks en Wilfrank Knuiman ontvingen uit handen van voorzitter Bert Selman deze KNFM onderscheiding. Verder werd Patrick Witjes (slagwerk) gehuldigd voor zijn 40 jarig jubileum en kreeg Joop van Alst het insigne voor 70 jaar (!) lidmaatschap overhandigd. Laatstgenoemde musiceert niet meer, maar is nog steeds op de achtergrond zéér actief voor St. Caecilia.

Naast deze huldigingen blikte voorzitter Bert Selman terug op een succesvol 2022 en keek hij verwachtingsvol naar een nieuw muzikaal 2023. Het officiële deel werd muzikaal gevuld met orkest en slagwerkgroep, die traditioneel afsloten met de  Radetsky Mars.

(later meer….)