Doornenburg schenkt St.Caecilia bariton-saxofoon tijdens nieuwjaarsbijeenkomst!

Instrumentenfonds realiseert nieuw instrument van ruim 6000 euro!

13e Kapelaan Walter Trofee (links) en nieuwe bariton saxofoon, aangeboden door bevolking Doornenburg

Tijdens de drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst van St.Caecilia werden naast de huldigingen en bekendmaking van de Kapelaan Walter Trofee ook de muzikanten in het zonnetje gezet door het Instrumentenfonds.

Voorzitter Bud Joosten nam van de gelegenheid gebruik om de zeer actieve muziekvereniging te bedanken voor grootse  muzikale evenementen die in het kasteeldorp regelmatig plaats vinden. Hij bedoelde hiermee o.a. concerten als ‘Maestro’ en ‘Masked Singers’ van het orkest en ‘Tempel of Boem’ door de slagwerkgroep.

“Doornenburg loopt  warm voor ‘ons St.Caecilia’ en doneert gul in het envelopje van onze verjaardagactie zoals wij die bij de inwoners wekelijks ophalen” aldus een enthousiaste voorzitter. Het was dan ook een zéér grote verrassing dat Joosten namens het Instrumentenfonds en plaatselijke inwoners een nieuwe baritonsaxofoon van ruim 6000 euro (!) kwam aanbieden!

Hij overhandigde het prachtige instrument aan dirigent Emile Stoffels, die vervolgens vakkundig tekst en uitleg mocht geven  over de  klankverbetering die het orkest hiermee kan realiseren. Voorzitter Bert Selman dankte de plaatselijke bevolking voor hun financiële steun en het bestuur van het Instrumentenfonds voor hun geweldige inzet én dit fantastische cadeau aan het begin van 2023!