Geschiedenis Doornenburg in beeld en geluid tijdens Tempel of Boem!

Na twee jaar voorbereiding presenteert slagwerkgroep Sint-Caecilia in samenwerking met de Historische Kring Doornenburg een muzikale vertolking over de geschiedenis van het kasteeldorp Doornenburg.

Componist Etienne Houben kreeg opdracht het tijdperk vanaf ‘de bronstijd tot heden’ in een imposant muziekstuk te vertalen met als bron de archiefgegevens van  de Historische Kring hetgeen muzikaal zal worden uitgevoerd door de slagwerkers. Houben vond zijn inspiratie in de 1000-jarige eik die nog altijd karakteristiek aan de zuidkant van Kasteel Doornenburg staat. Vanuit het gezichtspunt van deze eik wordt met ‘beeld en geluid’ de rijke historie van het kasteeldorp weergegeven.

De middeleeuwen, het strategische fort, de 2e wereldoorlog oorlog, armoede en wederopbouw van het dorp naar de  bloeiende dorpsgemeenschap met het rijke verenigingsleven zal gepresenteerd gaan worden. Voorzitter Luuk Timmers van de Historische Kring zaltijdens de uitvoering  toelichting verzorgen ondersteund door beeldmateriaal uit het archief en het geluid zal komen uit de handen van de slagwerkers.

De première van dit unieke samenwerkingsproject vindt plaats tijdens het muziekspektakel Tempel of Boem! concerten zoals die op vrijdag 25 en zaterdag 26 november plaatsvinden in de Martinuskerk te Doornenburg.

Alleen voor de voorstelling van vrijdagavond zijn nog beperkt aantal kaarten verkrijgbaar bij Bakkerij van Kol-Doornenburg, Read Shop Viergever-Gendt of via E-mail:  Tempel.of .Boem@gmail.com (met vermelding naam, adres en telefoonnummer).

Duizend jarige eik nabij kasteel, inspiratiebron geschiedenis Doornenburg