Stefan Hendriks wint Kapelaan Walter Trofee 2021

St.Caecilia houdt traditie in ere en huldigt 8 jubilarissen

“Een onmisbare stille kracht achter de schermen, altijd actief aanwezig bij activiteiten en als persoon enorm gewaardeerd door onze leden”, zo kwalificeerde voorzitter Marcel Knuiman namens de beoordelingscommissie de winnaar van de 11e Kapelaan Walters Trofee: Stefan Hendriks.

Door de corona maatregelen kon ook de traditionele nieuwjaarsbijeenkomst niet worden gehouden, maar dat weerhield St.Caecilia er niet van om deze jaarlijkse prijs binnen op gepaste wijze uit te reiken. “Juist in deze tijd steunt onze vereniging op haar stevige basis van vrijwilligers en is een waardering voor iemand die zich al jarenlang op een bijzondere wijze inzet nu absoluut op z’n plaats”, aldus de voorzitter.

De winnaar was op oudejaarsdag in het bijzijn van zijn gezin zéér verrast door een bezoek van voorzitter Marcel Knuiman en de benoemingscommissie van St.Caecilia. Uit handen van de voorzitter ontving hij een vernieuwd exemplaar gemaakt door Alphons Stens van STP Modeling uit Doornenburg.

Knuiman roemde de vakkundige medewerking van Stefan tijdens grote activiteiten van de vereniging door de jaren heen. Met name in het delegeren van de horeca samen met z’n maatje Jos Joosten haalt hij het allerbeste resultaat samen met zijn eigen samengesteld team. Daarnaast verzorgd hij al jaren op keurige wijze administratieve werkzaamheden voor het bestuur. Bijna een halve eeuw altijd present, buitengewoon  gezellige groepsverbinder met een enorm groot St.Caecilia hart!

Een bijzonder verenigingsjaar met een absoluut terechte winnaar, maar ook het moment om een excellent gezelschap van jubilarissen te huldigen. St.Caecilia, dat de Doornenburgse gemeenschap dankbaar is omdat het ook tijdens corona periode zo’n warm hart wordt toegedragen, wilde ook dit absoluut niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Namens het bestuur en leden werden de afgelopen dagen liefst 8 jubilarissen door voorzitter Knuiman feestelijk bezocht en allen persoonlijk toegesproken voor hun jarenlange lidmaatschap. “Juist dit jaar een uitermate gewaardeerd, talentvol, deskundig en betrouwbaar gezelschap!”

Zo werd baritonblazer en oud-voorzitter Johan Otters gehuldigd voor diens 70 jarig trouwe lidmaatschap van St.Caecilia. Hij ontving de oorkonde van de Koninklijk Nederlandse Muziek Organisatie en de bijbehorende vergulde jubileumspeld met 3 zirkonia’s.

Ook werden gehuldigd Arnold van de Sant (60 jaar lid) , Monique Peters en Karin van Deelen (beide 40 jaar lid) , Lisa Peters en Patrick Janssen (beide 25 jaar lid), Karin Leenders en Tim Roelofs (beide 12,5 jaar lid) Ook zij kregen de bijbehorende KNMO oorkonde en insignes overhandigd.