Kapelaan Walters Trofee voor Bert van Deelen

In de propvolle zaal van het Ontmoetingscentrum won trompettist Bert van Deelen de Kapelaan Walters Trofee, die dit jaar voor de tiende maal door de Doornenburgse harmonie St. Caecilia werd uitgereikt.

“Hij zoekt samenwerking en vormt naast anderen een solide basis voor de vele activiteiten die de harmonie onderneemt, zoals bijvoorbeeld de succesvolle concerten. Daarvoor zijn wij hem als vereniging heel veel dank verschuldigd”, aldus voorzitter Marcel Knuiman namens de benoemingscommissie die jaarlijks iemand nomineert die zich op bijzonder wijze inzet voor de vereniging.

St. Caecilia floreert op vele fronten en dat was te merken tijdens de sfeervolle en zeer drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst. De vereniging huldigt traditioneel kort na nieuwjaar haar jubilarissen. Ditmaal werden Jo van Deelen (70 jaar lid), Harrie Spaan (60 jaar lid), Henk Janssen (50 jaar lid) en Laurien Timmermans (12,5 jaar lid) onderscheiden met het insigne van de Nederlandse Muziekbond. Namens de Doornenburgse bevolking bood Bud Joosten (Instrumentenfonds) een cheque van 3000 euro aan de actieve vereniging en had veel waardering voor de moderne werkwijze waardoor de vereniging binnen het dorp zeer populair is.

Tijdens het officiële deel werd het publiek muzikaal verwend met de Rolling Stones (slagwerkers met zang door Sem van der Hijden) en door het orkest met Golden Earring en Toto. Met een verrassende vertolking van de Radetsky Mars namen de slagwerkers op originele klanken van ‘Wiener Philhamoniker’ de uitbundige zaal mee naar een passend slotstuk!