Line-up Scary Symphony compleet

Met de deelname van Uilleann Pipes blazer Marco Baartse en dansvereniging Mixed Moves is de line-up van het komende halloweenconcert Scary Symphony van harmonie St. Caecilia compleet. Samen met Voice of Holland finaliste Leonie Meijer en presentator/motivator Claudia van Kesteren wordt er uitgekeken naar een nieuw muziekspektakel op 18 en 19 oktober a.s. in Doornenburg.

Marco Baartse

De 45-jarige Marco Baartse uit Krommenie is multi-instrumentalist. Op 8-jarige leeftijd is Baartse gestart met bespelen van de gitaar. Rond zijn 20ste is hij melodisch slagwerker geworden van een Amerikaans Drum & Buggle corps. “Het hoogtepunt van die periode was het wereldkampioenschap in Florida.”, aldus Baartse. “Ondertussen was ik groot fan van de Ierse traditionele muziek en ben ik de Uilleann Pipes gaan spelen.”

Baartse vervolgt: “Het instrument waar ik op speel is de Ierse doedelzak, de Uilleann Pipes. Hij bestaat uit een melodiepijp, drie bourdons en 3 pijpen met kleppen waarmee ik mijzelf met akkoorden kan begeleiden. De Uilleann Pipes is uniek in zijn soort en is kenmerkend door zijn prachtige sound welke ook te horen is in vele films.”

De dans- en showelementen tijdens het concert zullen worden vormgegeven door de dansers van dansvereniging Mixed Moves. De harmonie probeert altijd samenwerkingsverbanden te zoeken tussen verenigingen in Doornenburg en is daarom erg verheugd met de deelname van de dansers, die tijdens wedstrijden in de afgelopen jaren al vele 1e prijzen en kampioenschappen hebben weten binnen te slepen.

Naast de bekendgemaakte line-up wordt er ook nog gewerkt aan een speciale verrassingsact. Wat dit precies gaat worden zal echter geheim blijven tot aan oktober.

De kaartverkoop van Scary Symphony is inmiddels gestart. Entreekaarten kosten EUR 12,50 per stuk en zijn te koop bij Spar Witjes en Ontmoetingscentrum in Doornenburg en bij The Read Shop Viergever in Gendt.