UPDATE: Gemeente Lingewaard en Doornenburgse bevolking huldigen slagwerkers !!

Amper bijgekomen van de Nederlands Kampioenschappen werden de slagwerkers van St.Caecilia een dag later op verassende wijze  gehuldigd in het plaatselijke Ontmoetingscentrum. Vele dorpsbewoners en trouwe supporters hadden de moeite genomen ‘hun slagwerkgroep’ in het zonnetje te zetten.

Namens het gemeentebestuur sprak wethouder Theo Janssen lovende woorden over de aansprekende prestaties die de groep al meerdere jaren neerzet. “Ik geniet van de enorme passie , aanstekelijke uitstraling en muzikale kwaliteiten van deze fantastische slagwerkgroep, niet alleen tijdens wedstrijden op nationaal niveau maar ook met jullie geweldige concerten” aldus Janssen.

Ook Bud Joosten van het Instrumentenfonds nam namens plaatselijke bevolking het woord. Hij was zelf getuige geweest van een geweldige muzikale prestatie van de slagwerkers op dit nationaal podium. “En daar zijn wij als Doornenburgers ontzettend trots op” sprak hij als trouw supporter de slagwerkers en dirigent Casper Traa toe.

Omdat de huldiging drukbezocht werd  speelden men de uitvoering nogmaals tijdens deze huldiging. Na afloop feliciteerden  bezoekers de spelers en bleef het nog heel lang ‘onrustig in het dorp dat ieder zo goed kent…..’