Kapelaan Walter Trofee voor Arnold van de Sant

St.Caecilia floreert en gaat feestvierend 2019 in!

“Een veelzijdige muzikant, veelal achter de schermen actief en met een bijzonder groot St.Caecilia hart”, zo kwalificeerde voorzitter Marcel  Knuiman namens de beoordelingscommissie de winnaar van de 9e Kapelaan Walter Trofee 2019: Arnold van de Sant.

Winnaar Kapelaan Walter Trofee 2019: Arnold van de Sant met echtgenoot Leentje

Al jaren waardeert de florerende Doornenburgse muziekvereniging tijdens een nieuwjaarsbijeenkomst één van haar leden die zich op bijzondere wijze heeft ingezet. Geen eenvoudige keuze aangezien St.Caecilia zeer actief is met grootse muziekevenementen, concoursen en plaatselijke activiteiten. “Na jarenlang secretarisfunctie  van het bestuur te hebben vervuld heeft Arnold een grote bijdrage geleverd in diverse organiserende commissies zoals Proms en Passion. Hij coördineert  de opleiding van blaasmuzikanten en begeleidt deskundig jonge muzikanten binnen het orkest. Je kunt op hem altijd  een beroep doen voor  ‘onzichtbare’ taken achter de schermen en daarnaast componeert hij belangeloos populaire muziekwerken. Daarnaast was hij mede verantwoordelijk voor het renovatie project waarmee de vereniging onlangs acties heeft ontwikkeld voor een succesvolle toekomst van St.Caecilia. Hiermee heeft  Arnold van de Sant  jarenlang een onmisbare staat van dienst , die doorslaggevend was voor zijn keuze” aldus de beoordelingscommissie.

Naast de uitreiking van deze trofee werden zes jubilarissen door St.Caecilia gehuldigd en voorzien van een onderscheiding en insigne (speldje) van de landelijke muziekbond. In zijn eerste jaar als voorzitter sprak Marcel Knuiman zijn jubilarissen met waardering anekdotes en dosis humor  toe. De orkestleden Rob van de Sant (50 jaar), Hans Barten (40 jaar), Gemmy Wassink (25 jaar), Jaap en Anne van de Sant (25 jaar) en slagwerker Jordi Rutten (12,5 jaar) ontvingen de felicitaties van bezoekers en collega’s en konden zich hierna voegen bij een feestelijk samenzijn in het drukbezochte Ontmoetingscafé. St.Caecilia is volop in beweging  en kan zich opmaken voor een muzikaal 2019!

v.l.n.r. (in uniform) met partners:
Rob van de Sant, Hans Barten, Jaap van de Sant, Arnold van de Sant, Gemmy Wassink en Jordi Rutten

Tijdens de bijeenkomst nam Bud Joosten van het Instrumentenfonds namens de Doornenburgse bevolking het woord. Hierover later meer…….