Topcomponist Jacob de Haan komt naar Doornenburg

Harmonie St. Caecilia uit Doornenburg heeft topcomponist Jacob de Haan bereid gevonden zijn medewerking te verlenen aan de eerste editie van de Lingewaardcup.

Tijdens de Lingewaardcup zullen verschillende muziekverenigingen uit de gemeente Lingewaard een optreden verzorgen. Dit optreden zal door jurylid Jacob de Haan worden beoordeeld en worden voorzien van een (positief) kritisch verslag dat de verenigingen kunnen gebruiken voor het verder perfectioneren van hun optreden.

Harmonie St. Caecilia is zeer trots dat componist Jacob de Haan tijdens dit evenement het beoordelen van de optredens voor zijn rekening wil nemen. Jacob de Haan, geboren op 28 maart 1959 te Heerenveen, behoort tot de meest uitgevoerde, levende klassieke componisten van deze tijd, met name op het gebied van de symfonische blaasmuziek en koormuziek. In langdurige samenwerking met zijn uitgever De Haske (Heerenveen) en later Hal Leonard (Milwaukee) publiceert hij sinds de jaren 80 talloze composities en arrangementen voor diverse bezettingen. Zijn composities genieten bekendheid in alle windstreken van de wereld.

De Haan reist de hele wereld rond om gastdirecties te geven en om in jury’s te zitten. En onlangs was hij samen met componist Johan de Meij nog te gast bij RTL Late Night om de blaasmuziek te promoten.

De Lingewaardcup vindt plaats op zondag 25 november in het Schuttersgebouw in Doornenburg. De optredens zullen plaatsvinden van 13:00 t/m 16:00 uur en de toegang is gratis.