Passiontocht vrij toegankelijk

Op vrijdag 23 en zaterdag 24 maart organiseren koor Jekadee en harmonie St. Caecilia uit Doornenburg hun versie van The Passion. Het lijdensverhaal muzikaal vertolkt en weergegeven vanuit het oogpunt van Maria Magdalena met verwijzingen naar het heden. De concerten op beide dagen zijn inmiddels volledig uitverkocht.

Voorafgaand aan het concert zal er een korte rondgang plaatsvinden door Doornenburg onder de naam Passiontocht. Geheel in stijl en naar voorbeeld van het origineel dat jaarlijks op televisie wordt vertoond. De ideale start voor bezoekers van het concert om al in de juiste sfeer te komen. En dus ook zeker een aanrader om aan deel te nemen naast het bezoek aan het concert.

De Passiontocht is echter niet alleen bedoeld voor de concertgangers, maar is vrij toegankelijk voor iedere geïnteresseerde. Deelname is gratis en iedereen die wil meelopen in de tocht is van harte uitgenodigd. Het startpunt is het dorpsplein in Doornenburg waar iedereen om 18:45 uur wordt verwacht. Om exact 19:00 uur zal de tocht starten en na ongeveer een half uur eindigen bij de St. Martinuskerk.

In het achterste deel van de kerk hebben alle deelnemers dan de mogelijkheid tot het drinken van een kopje koffie of thee. En de concertgangers hebben vervolgens op vertoon van hun entreekaart toegang tot de concertzaal. De deuren hiervan zullen pas open gaan zodra de deelnemers van de Passiontocht zijn gearriveerd.

Aanvang van het concert is 20:00 uur.