Indrukwekkend en professioneel optreden van harmonie St. Caecilia en Jekadee tijdens Passion in Doornenburg

“Indrukwekkend en professioneel” zo omschreef burgemeester Marianne Schuurmans in haar twitterbericht het optreden van harmonie St. Caecilia en het koor Jekadee tijdens het Passion concert in Doornenburg. Met haar hebben ruim 700 bezoekers, verdeeld over 2 avonden, enorm genoten van de eerste editie van de Doornenburgse versie van de Passion. De avond begon met het binnendragen van een imposant verlicht kruis door vertegenwoordigers van verschillende verenigingen om daarmee het thema saamhorigheid te onderstrepen. Op spectaculaire wijze werd het kruis verticaal opgericht en kreeg een prominente plaats naast het podium.

Koor en orkest bleken een uitstekende match, zowel muzikaal als organisatorisch. Zij wisten elkaar te stimuleren hetgeen resulteerde in een kwalitatief hoogstaand programma. Het repertoire bestond voornamelijk uit Nederlandstalige songs waarbij de muziekkeuze was afgestemd op een geheel eigentijdse versie van het paasverhaal van de hand van Jarno Scholten, dirigent van het koor Jekadee. Het paasverhaal werd op gepassioneerde wijze vertolkt door verteller Hidde Vermaas en Sandra Pruijn in de rol van Maria Magdalena.

De algehele muzikale leiding was in handen van orkestdirigent Emile Stoffels, hij kon samen met koor- en orkestleden, met trots terugblikken op 2 fantastische avonden waarbij koor en orkest een maximale muzikale prestatie leverden.
Naast de oorstrelende muziek waren er ook fraaie visuele lichteffecten waarvoor Piet Oostendorp en consorten hadden zorg gedragen.

Dit alles maakt dat deze eerst editie van de Passion van begin tot het eind bleef boeien. Het publiek beloonde koor en orkest na afloop dan ook met een ovationeel applaus.