Kapelaan Walters Trofee naar Bert Selman!

“Een lid met een groot St.Caecilia hart”, zo introduceerde voorzitter Rob van de Sant slagwerker Bert Selman als winnaar van de Kapelaan Walter prijs 2018.

“St.Caecilia is zeer actief met evenementen, het is daarom dat wij een shortlist kunnen maken van mogelijke kandidaten, maar Bert Selman heeft een enorme staat van dienst om deze traditionele prijs in ontvangst te mogen nemen”.

Begonnen in 1972 als ‘kleine’ tamboermaitre is hij binnen de vereniging zeer actief en heeft naast allerlei ondersteunende activiteiten een grote bijdrage geleverd aan de successen van de slagwerkgroep. Vijfmaal werd er onder zijn leiding de Proms concerten gehouden en daarnaast vervult hij de rol als contactpersoon van de slagwerkgroep op een zeer deskundige manier. Kortom, een lid dat je graag binnen de vereniging wilt hebben!

Een zichtbaar verraste Bert nam samen met zijn vrouw Diny de prijs in ontvangst. Deze benoeming werd voor beiden nog feestelijker toen bleek dat de ondertussen geïnformeerde familie achter de schermen op deze uitreiking had gewacht.

7 jubilarissen in het zonnetje voor 250 jaar lidmaatschap

Het was de ontknoping van een feestelijke Nieuwjaarsbijeenkomst, waarin naast deze benoeming ook 7 jubilarissen werden gehuldigd. Uit handen van Beschermheer Leonard van Nispen ontvingen Theo van Alst (60 jaar), Ben Balk (60 jaar), Hans van den Brink (40 jaar), Bert van Deelen (40 jaar) John van Deelen (40 jaar) Carmen Leenders (12,5 jaar) en Paulien Ebben (12,5 jaar)de oorkondes en bijbehorende insignes van de Nederlands Muziekbond KNMO.

Instrumentenfonds schenkt € 3000,- namens Doornenburgse bevolking

Dat Doornenburg trots is op de prestaties van St.Caecilia en regelmatig  van de muzikale evenementen geniet bleek uit de woorden van voorzitter Bud Joosten namens het Instrumentenfonds. Dit fonds kan door o.a. verjaardagacties onder de plaatselijke bevolking de vereniging financieel extra ondersteunen. Zo werd ditmaal een cheque van 3000, – namens alle inwoners overhandigd om met aanschaf van verlichte lessenaars en nieuwe instrumenten de inmiddels succesvolle koers te kunnen voortzetten.

Voorzitter Rob van de Sant dankte het Instrumentenfonds en liet vervolgens weten samen te kunnen terugkijken op een fantastische en succesvol 2017, maar de vereniging blijkt maar niet stil te zitten. Zo blikte hij alvast vooruit in het komende muzikale jaar met o.a. de uitvoering van The Passion en een Tempel of Boem 2018 concert.

Zingende voorzitter neemt afscheid

Ditmaal waren de belangstellenden getuigen van een gemoedelijke informele maar feestelijke bijeenkomst. Zo was er tijd om Beschermeer Leonard van Nispen een extra toegift te laten dirigeren zoals die op de Maestro werd uitgevoerd. Ook voorzitter Rob van de Sant profileerde zich door  tijdens zijn laatste officiële taak over onbekende talenten te beschikken. Na 15 jaar deskundig voorzitterschap zong hij ‘My way’ ondersteund door zijn eigen harmonieorkest. De bijeenkomst kon dit wel met een warm applaus waarderen. De voorzitter liet ook weten veel vertrouwen te hebben in de toekomst. St.Caecilia heeft vanaf maart a.s. met Marcel Knuiman zijn opvolger klaarstaan om de florerende Doornenburgse muziekvereniging aan de hand te nemen.

Tijdens de bijeenkomst werd het geheel muzikaal omlijst door Jeugdslagwerkgroep, Slagwerkgroep en Harmonieorkest van St.Caecilia.Na het officiële deel konden de bezoekers de gehuldigde leden feliciteren werd er nog lang geproost op een nieuw muzikaal jaar 2018 in het Ontmoetingscentrum.