Beschermheer maestro van zíjn orkest

leonard-van-nispenOp zaterdag 25 november vindt in Doornenburg het avondvullende evenement “Maestro van Doornenburg 2017” plaats. Zes bekende maestro’s strijden op deze avond om de begeerde gouden dirigeerstok. Eerder werden Luuk Timmers, Geert Claassen en Nadien Visch onthuld als deelnemer en vandaag wordt bekendgemaakt dat Leonard van Nispen tot Pannerden de vierde maestro is.

Leonard van Nispen tot Pannerden is zoon van de oud burgemeester van de gemeente Bemmel en is zeer verbonden met de harmonie. Oprichter Kapelaan Walters was zijn oom en zijn moeder is hem voorgegaan als beschermvrouw van de vereniging. Een functie die hij op verzoek van de leden van de harmonie na het overlijden van zijn moeder sinds 2008 op zich heeft genomen. “De erefunctie van beschermheer draag ik met plezier en ik geniet elke keer weer van de geweldige prestaties die door het orkest en de slagwerkgroep worden behaald.”, aldus de beschermheer.

Aan het verzoek van het orkest om deel te nemen aan het maestro concert gaf Van Nispen direct en met veel plezier gehoor. “Ik bewonder het hoe een dirigent een heel orkest door de prachtige muzikale klanken loodst.”, geeft hij aan. “Ik vind het fascinerend om te zien en wil wel eens een piepklein stukje voelen hoe het is om maestro te zijn.”

Tijdens zijn optreden zal Van Nispen een Frank Sinatra medley dirigeren met de nummers “New York New York” en “My way”. Deze nummers zijn zeer toepasselijk op de prestatie die Van Nispen binnenkort zal proberen neer te zetten. ““In 2010 werd ik getroffen door een vreselijke ziekte waardoor ik enige tijd niet meer kon lopen. Na mijn genezing ben ik voor KWF gaan lopen en heb ik al met verschillende runs geld ingezameld. Mijn doel is nu om op 5 november de New York marathon te gaan lopen. Ook deze keer weer voor het KWF.”

Van Nispen hoopt met zijn optreden het publiek te kunnen vermaken. “Ik wil samen met het harmonieorkest een mooi muziekstuk opvoeren, zodat het publiek niet gillend weg loopt. Muziek is er namelijk om van te genieten.”

De kaartverkoop van het Maestro concert is inmiddels al in volle gang. Ongeveer 85% van de beschikbare plaatsen is inmiddels al verkocht. Kaarten kunnen voor EUR 2,50 worden gekocht bij Spar Witjes en het Ontmoetingscentrum in Doornenburg.