Bekendmaking eerste maestro

Op zaterdag 25 november organiseert harmonie St. Caecilia uit Doornenburg een unieke muzikale avond onder de naam “Maestro van Doornenburg 2017”. Zes verschillende maestro’s strijden tijdens deze avond om de eeuwige roem en om de enige echte gouden dirigeerstok. De komende periode zal er iedere twee weken een naam bekend worden gemaakt van een deelnemende maestro.

luuktimmers De eerste deelnemende maestro is Luuk Timmers. Luuk Timmers woont sinds 1985 in Doornenburg en heeft hier 30 jaar lang als huisarts dienst gedaan. Momenteel is Timmers voorzitter van de Historische kring Doornenburg en lid van de Werkgroep Doornenburg.

Luuk Timmers heeft een warme band met de harmonie. “Ik ben altijd belangstellend toeschouwer bij de vele dorpsevenementen waar de harmonie aan deelneemt. Ook heb ik met veel plezier samengewerkt met de harmonie tijdens het concert ‘Sound of Liberty’ afgelopen april.” Tijdens dit concert vertelde Timmers indrukwekkende verhalen over Doornenburg tijdens en vlak na de Tweede Wereldoorlog.

Alle maestro’s zullen tijdens het concert een door henzelf gekozen nummer dirigeren. Timmers heeft hierbij gekozen voor een nummer van de band Queen. “Ik vind dat goede en aansprekende muziek gemaakt door zeer begaafde musici.”, geeft Timmers als toelichting op zijn keuze. “Van mij eigen dirigeerprestaties zijn mijn verwachtingen niet hoog gespannen, maar voor mij geldt dat meedoen belangrijker is dan winnen.”

De voorverkoop van met maestro concert start op 1 september a.s. Kaarten voor het concert kunnen worden gekocht bij het Ontmoetingscentrum en Spar Witjes.