Sound of Liberty! a.s. zondag in Doornenburg

soundoflibertyA.s. zondag – 9 april – vindt om 14:00 uur een uniek muziekspektakel plaats met de naam “Sound of Liberty!”. Dit concert dat wordt georganiseerd door harmonie St. Caecilia vindt plaats rondom de datum waarop Doornenburg in 1945 is bevrijd en in het kader hiervan is de inhoud van dit spektakel volledig hieraan gewijd.

Voor de muzikale inhoud van het concert heeft de harmonie een programma samengesteld met muziek die op verschillende wijzen verbanden heeft met (verhalen uit) de Tweede Wereldoorlog. Bij het vertolken van deze muziek wordt de harmonie begeleid door Bubbles and Boas, violiste Ikira Gea Wortel en doedelzakspeler Henk Muessen van de Nederlandse afdeling van de Royal British Legion.

Voor de presentatie van het concert is er een samenwerking aangegaan met de historische kring van Doornenburg. Voorzitter Luuk Timmers zal tussen de verschillende nummers verhalen en anekdotes aanhalen over de wijze waarop de Tweede Wereldoorlog en de bevrijding in Doornenburg is ervaren.

“Sound of Liberty!” vindt plaats in de St. Martinuskerk te Doornenburg. Vanaf 13:00 uur zijn bezoekers daar welkom om alvast een kopje koffie te komen drinken en de zaal zal om 13:30 uur open gaan.

Op dit moment zijn er nog enkele kaarten voor het concert te koop bij Spar Witjes en het Ontmoetingscentrum in Doornenburg en bij Bruna Viergever in Gendt.