Verrassend muziekspektakel in Doornenburg

Op zondag 6 november vond onder de noemer The Best of the Low Lands een grensoverschrijdend concert plaats in Doornenburg. In een uitverkochte St. Martinuskerk genoten de ruim 300 bezoekers van prachtige optredens van harmonie St. Caecilia uit Doornenburg en Koninklijke harmonie “Ons Verlangen” uit het Belgische Beverst.

Beide orkesten brachten een gevarieerd programma met verrassende elementen en samenwerkingen. De harmonie uit Doornenburg beet de spits af met een bloemlezing uit de nummers die ook zijn gespeeld tijdens het succesvolle promsconcert dat afgelopen juli werd uitgevoerd. Hierbij werd het programma aangevuld met een ode aan Amy Winehouse. Prachtig was de samenwerking tussen de doedelzakspelers van Ons Verlangen en de Doornenburgse harmonie bij de muziek van Games of Thrones. Het overweldigende geluid van de doedelzakken zorgde voor de nodige emoties tijdens de vertolking van dit nummer.

Na de pauze was het de beurt aan het orkest uit België. Een enorme groep muzikanten die het volledige podium bezette zorgde voor een indrukwekkend aanblik. Met een programma van ruim een uur werd het aanwezige publiek getrakteerd of een grote verscheidenheid van muziekstukken, waarbij de doedelzakspelers regelmatig van zich lieten spreken. Verrassend was het optreden van de Belgische presentator Jeroen Bellings die het operanummer Nessum Dorma van Puccini op prachtige wijze vertolkte.

Na het afsluitende Amazing Grace werden alle muzikanten getrakteerd op een staande ovatie. Onder het genot van een hapje en een drankje werd daarna nog lang over het succesvolle concert nagepraat.

JeroenBellings