Dirigent Emile Stoffels 12,5 jaar bij harmonie St. Caecilia

Het jubileumjaar van harmonie St. Caecilia Doornenburg wordt opgesierd door het 12,5 jarig jubileum van dirigent Emile Stoffels. Emile Stoffels, geboren Bemmelnaar, is een muzikale duizendpoot. Musiceren, dirigeren en arrangeren zijn zijn lust en zijn leven, daarnaast is hij in 2013 zijn muziek uitgeverij “StoffelsMusic” gestart.

Onder leiding van Emile behaalde harmonie St. Caecilia Doornenburg diverse successen waaronder het Nederlands kampioenschap in 2008. Hoogtepunt in het jubileumjaar was het Proms concert “A century of Music”, mede door de fantastische arrangementen van Emile. Zijn talenten als componist/arrangeur etaleerde hij ook in de “Thorn Castle March”, een cadeau aan de harmonie ter gelegenheid van het 100-jarig jubileum.

Emile is zeer betrokken bij harmonie St. Caecilia en gaat verder dan het hanteren van het dirigeerstokje. Zo is hij actief betrokken bij de organisatie van “The best of the Low lands!” dat op zondag 6 november zal plaatsvinden in de St. Martinuskerk in Doornenburg. Het betreft hier een uitwisselingsconcert met het uit Beverst (B) afkomstige harmonieorkest “Ons Verlangen”. Een orkest met bijna 100 leden met onder andere een doedelzak band. Harmonie St. Caecilia Doornenburg zal een aantal nummers ten gehore brengen van het zeer geslaagde Proms concert “A century of Music”. Een bezoek aan “The best of the Low Lands!” kunnen wij U van harte aanbevelen. Kaarten a € 5,00 zijn verkrijgbaar bij Spar Witjes Doornenburg, Ontmoetingscentrum Doornenburg, Bruna in Gendt of via secretaris@harmoniedoornenburg.nl.

Emile Stoffels overhandigt Thorn Castle March