Harmonie Doornenburg naar intocht Vierdaagse

Op vrijdag 22 juli a.s. zal de jubilerende harmonie uit Doornenburg deelnemen aan de intocht van de Nijmeegse Vierdaagse. In 2016 is het honderd jaar geleden dat de Nijmeegse Vierdaagse is ontstaan. Dit wordt groots gevierd en herdacht. Elk jaar zijn er tal van Nederlandse orkesten die zich spontaan aanmelden om op de vrijdagmiddag de intocht van dit grootste wandelevenement ter wereld op de Via Gladiola in Nijmegen muzikaal te ondersteunen. De duizenden wandelaars zijn daar altijd erg blij mee, maar zeker ook de tienduizenden mensen die langs de route staan.

Voor het honderdjarig jubileum van het wandelevenement heeft de organisatie iets unieks bedacht. Onder het motto “100 meets 100” wordt de intocht van de Vierdaagse mede opgeluisterd door Nederlandse orkesten die net als de Vierdaagse in 2016 honderd jaar bestaan. De harmonie heeft dit initiatief omarmt en zal als mede-honderdjarige daarom aan de intocht deelnemen.

De vereniging uit Doornenburg zal om 15:30 uur starten vanaf sportcomplex De Kluis in Malden en van daaruit de laatste 5,5 kilometer lopen naar het centrum van Nijmegen.

HarmonieInNieuwUniform