Voorbereidingen voor “A Century of Music” in volle gang

Zowel organisatorisch als muzikaal is de harmonie enorm hard bezig met de voorbereidingen voor “A Century of Music”. Niets wordt aan het toeval overgelaten om van dit galaconcert – dat plaatsvindt op 9 juli tijdens het feestweekend van de vereniging – een groot succes te maken.

Om het concert muzikaal tot in de puntjes tot zijn recht te laten komen wordt er extra veel energie gestoken in de muzikale voorbereiding. Zo vinden er wekelijks gezamenlijke repetities plaats met harmonieorkest, slagwerkgroep, bandleden, koren en solisten. Op zondag 29 mei jl. heeft het harmonie orkest een repetitiedag gehad, waarbij het gehele repertoire uitgebreid is doorgenomen.

Afgelopen dinsdag heeft het harmonieorkest bezoek gehad van dirigent Jan Nellestijn – een dirigent met een grote staat van dienst. Begonnen als trompettist bij de Johan Willem Friso Kapel, afgestudeerd aan het Arnhems Conservatorium en lange tijd chef-dirigent geweest van het Fanfarekorps Koninklijke Landmacht. Tegenwoordig schrijft Nellestijn veel arrangementen en transcripties en is hij een veelgevraagd jurylid bij concertfestivals, e.d. Tijdens de repetitie van afgelopen dinsdag zijn verschillende muzieknummers behandeld en heeft Nellestijn veel aanwijzingen en belangrijke tips gegeven om de nummers nog beter tot hun recht te laten komen.

Ondertussen is de voorverkoop van het concert volop bezig. Op de verschillende voorverkooppunten – Spar Witjes plus Ontmoetingscentrum in Doornenburg en Bruna in Gendt – zijn kaarten voor het concert nog verkrijgbaar. Tijdens het concert zullen er een groot aantal zitplaatsen beschikbaar zijn. Het totaal aantal zitplaatsen is echter wel aan een maximum gebonden. Bezoekers die een entreekaart kopen in de voorverkoop zullen in ieder geval verzekerd zijn van een zitplaats. Bezoekers die een zitplaats op prijs stellen wordt daarom geadviseerd de entreekaarten dan ook in de voorverkoop aan te schaffen.

dirigent_jan_nellestijn