Blazersbende

Afgelopen dinsdag werd in een tjokvol Ontmoetingscentrum het cultureel muziekproject “Blazersbende” afgesloten met een concert van alle leerlingen uit groep 5 en 6 van basisschool De Doornick samen met het harmonieorkest.

In een aantal weken tijd hebben de leerlingen (en docenten!) op verschillende muziekinstrumenten leren spelen. Van Bariton tot klarinet en van saxofoon tot aan kleine trom. Met enorm veel enthousiasme en inzet werden de ingestudeerde muziekstukken voor de massaal toegestroomde vaders, moeders, broers, zussen, opa’s, oma’s en andere geïnteresseerden ten gehore gebracht.

Het concert afgesloten met twee gezamenlijke muziekstukken waarbij de leerling aan het einde opsprongen met al hun instrumenten in de lucht. Een zeer geslaagd project waarbij iedereen – en zeker ook alle leden van de harmonie – erg hebben genomen van op de manier waarop de kinderen met veel plezier muziek hebben gemaakt. Chapeau voor dit project!

Blazersbende1

Blazersbende2